به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا خودروهای الکتریکی در زمستان بی فایده هستند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- همانطور که وسایل نقلیه الکتریکی EVs  به طور فزاینده ای محبوب می شوند، بسیاری از خریداران بالقوه نگران عملکرد آنها در شرایط زمستانی هستند.
مانند انسان‌ها، خودروها دمای محیط را ترجیح می‌دهند و هوای سرد باعث می‌شود که همه خودروها - بنزینی، دیزلی و برقی - کارایی کمتری داشته باشند.
به گزارش فولاد ایران، باتری خالی، دینام معیوب، یا مشکل در موتور استارت می تواند منجر به مشکل راه اندازی موتور احتراق داخلی ICE  در زمستان شود. با این حال، خودروهای الکتریکی به دلیل شیمی باتری با چالش‌های منحصر به فردی روبرو هستند.
دمای پایین ظرفیت و برد باتری را کاهش می دهد. ظرفیت اساساً مقدار انرژی است که باتری می تواند نگه دارد و چقدر سریع می تواند آن را تخلیه کند، بنابراین شارژ مجدد بیشتر طول می کشد.
در سرمای شدید، نقاط شارژ نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند و نتیجه می‌تواند زمان شارژ بسیار کندتر باشد، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که در طول زمستان زمان بیشتری را در ایستگاه‌های شارژ بگذرانید.
باتری های EV انرژی را ذخیره و آزاد می کنند و هوای سردتر این روند را کند می کند.
مدل‌های دارای پمپ‌های حرارتی و سیستم‌های حرارتی پیشرفته عملکرد بهتری دارند و برد بیشتری نسبت به مدل‌های بدون آن حفظ می‌کنند.
به طور کلی، برد خودروهای برقی می‌تواند در هوای معتدل زمستانی تا 30 درصد کاهش یابد و در شرایط سخت‌تر به 32 درصد کاهش یابد.
فدراسیون اتومبیل نروژ NAF  به طور مرتب خودروهای برقی را در زمستان و تابستان آزمایش می کند تا بینشی در مورد کاهش برد ارائه دهد.
در آزمایش زمستانی اخیر، 23 وسیله نقلیه در ترکیبی از جاده های شهری و روستایی در دمای بین -2 درجه سانتیگراد تا -10 درجه سانتیگراد رانندگی کردند، که هر کدام با یک بار شارژ کامل شروع به کار کردند و تا زمانی که تخلیه شوند رانده شدند.
نتایج نشان داد که همه میزان از دست دادن برد همه مدل‌ها به‌طور معنی‌داری متفاوت بود.
به عنوان مثال، مدل‌های با عملکرد برتر بیشترین برد تبلیغاتی خود را حفظ کردند. مصرف انرژی نیز در نوسان بود.
به لطف سیستم‌های حرارتی خوب طراحی شده، برخی مدل‌ها حتی می‌توانند در دماهای سرد از محدوده رتبه‌بندی رسمی خود فراتر روند.
این تست ها بر اهمیت انتظارات محدوده شفاف تاکید می کند. آزمایش‌هایی مانند این در دنیای واقعی، بینش‌های مهمی را در مورد اینکه چگونه خودروهای الکتریکی سرمای زمستان را کنترل می‌کنند، ارائه می‌دهد و مصرف‌کنندگان را به دانش حیاتی برای رانندگی در هوای سرد مجهز می‌کند.
پیشرفت‌های اخیر خودروهای الکتریکی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. یک باتری جدید لیتیوم یونی با انرژی بالا از موسسه فیزیک شیمی دالیان چین در دماهای پایین -60 درجه سانتیگراد و چگالی انرژی بیش از 280 وات ساعت بر کیلوگرم عملکرد قابل اعتمادی دارد.
به طور مشابه، یک ترکیب الکترولیت با اتیل استات و غلظت‌های بالای نمک لیتیوم، که در New Scientist برجسته شده است، به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد تا دمای -20 درجه سانتی‌گراد با قابلیت کارکرد بالقوه در آینده بین -40 درجه سانتی‌گراد و 60 درجه سانتی‌گراد کار کنند.
بهبودهای شارژ زمستانی شامل باتری های مبتنی بر سیلیکون StoreDot است که در دمای 10- درجه سانتی گراد به 80 درصد ظرفیت می رسد و تا 85 درصد محدوده خود را حفظ می کند.
سلول فونیکس فناوری Greater Bay می تواند تنها در شش دقیقه در دمای -20 درجه سانتی گراد تا 80 درصد شارژ شود، با پشتیبانی از فناوری گرمایش پالس الکتریکی که باتری ها را به سرعت گرم می کند بدون اینکه به طول عمر آنها آسیب برساند.
سیستم‌های مدیریت حرارتی نیز با نوآوری‌هایی مانند پمپ حرارتی هوشمند در حال تکامل هستند که محدوده خودروهای برقی را در زمستان 30 درصد افزایش می‌دهد.
این گام‌های تکنولوژیک به خودروهای برقی کمک می‌کند تا کارایی و قابلیت اطمینان خود را در تمام طول سال حفظ کنند، رانندگان را برای عبور از شرایط زمستانی با اطمینان تجهیز کنند و راه را برای پذیرش گسترده‌تر در آب‌وهوای سرد هموار کنند.


منبع: یورونیوز

۳ دی ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۵۸
کد خبر : ۷۱,۹۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید