پایگاه خبری فولاد ایران - هر صنعتی در یک نقطه خاص از چرخه حیات خود، به دلیل عواملی مانند افزایش رقابت، تغییر ترجیحات مصرف کننده، سیاست های دولت و سایر موانع سکولار، با فشار فزاینده برای تغییر مواجه می شود.
سالها قیمتهای ضعیف، کاهش حاشیههای سود و فرار عظیم سرمایه، صنعت نفت و گاز طبیعی را وادار کرد تا به طور جدی در نحوه تجارت خود با شرکتهای انرژی که به طور فزایندهای به سمت محصولات سنگین فناوری روی میآورند، تجدیدنظر کند.
به گزارش فولاد ایران، پس از سالها تلاش، شرکتهای نفت و گاز اکنون به سرعت زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را به فضای ابری منتقل میکنند و همچنین سیستمهای مدیریت فرآیند کسبوکار (BPM) را به کار میگیرند. این اغلب منجر به یک مدل سازمانی پویاتر و چابک تر می شود و در عین حال صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ایجاد می کند.
با این حال، این امر اكنون در حال تغییر است زیرا این شرکت ها به دنبال راههایی برای بهبود کارایی عملیاتی در تلاش برای فشرده کردن جریانهای نقدی بالاتر و سود حاصل از عملیات موجود خود هستند.
پنج سال پیش، گوگل اعلام کرد که برای فعالیت های جهانی خود از جمله مراکز داده و دفاتر، به 100٪ انرژی های تجدیدپذیر رسیده است. امروزه، گوگل با تعهدات 2.6 گیگاوات (2600 مگاوات) انرژی بادی و خورشیدی، بزرگترین خریدار شرکتی انرژی تجدیدپذیر است.
فناوری بلاک چین نیز علیرغم پتانسیل عظیم آن برای تغییر بخش انرژی جهانی، تا حد زیادی محدود به بخش مالی باقی مانده است و صنعت انرژی به طور مداوم توسط نوآوریها در بخشهای فرعی مانند خورشیدی، باد، اندازهگیری هوشمند، ذخیره باتری و وسایل نقلیه الکتریکی تسریع شده است.
در واقع، یک سند تحقیقاتی جهانی بلاک چین در بازار انرژی می گوید که فناوری بلاک چین در صنعت انرژی در آستانه ثبت رشد انفجاری طی پنج سال آینده با استارتاپ های انرژی بلاک چین قرار دارد تا فرصت های جدیدی را برای صنعت انرژی از صرفه جویی در هزینه تا ظهور یک بازار جدید برای تجارت همتا به همتا و مازاد انرژی تجدیدپذیر، فراهم بیاورد.
منبع: Oilprice