به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفس راحت بازار نفت پس از سرکوب شورش روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت نفت افزایش‌های اولیه را که در روز دوشنبه به دنبال شورش در روسیه پیش آمده بود را کاهش داد و آرامش گسترده‌تری را در بازارهای مالی دنبال کرد.
شورشیان به رهبری یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه نظامی خصوصی واگنر، روز شنبه به سمت مسکو راهپیمایی کردند که بزرگترین تهدید برای تسلط 23 ساله ولادیمیر پوتین بر قدرت تلقی می شد. بر اساس گزارش‌ها، قبل از اینکه شورش مسلحانه به طور ناگهانی متوقف شود، گروه شبه‌نظامی کنترل شهر جنوبی روستوف-آن-دون را به دست گرفت.
به گزارش فولاد ایران، قیمت معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش 1.3 درصدی در اوایل دوشنبه به زیر 70 دلار در هر بشکه و به 69.74 دلار رسید. نفت خام برنت حدود 0.8 درصد افزایش یافت و به 74.47 دلار رسید.
استاندارد چارتر گفت: "اگر این شورش منجر به اختلال در عرضه نفت از سوی دولت روسیه می شد، می توانست
واقعاً بازارها را به شدت متزلزل کند."
روز شنبه، پوتین با متهم کردن این گروه به خیانت، قول داد هر کسی را که در شورش مسلحانه دست داشته باشد، مجازات کند. اما زمانی که نیروهای پریگوژین در نهایت به عقب برگشتند، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که اتهامات جنایی علیه رهبر واگنر لغو خواهد شد و به وی اجازه داده خواهد شد که به بلاروس تبعید شود.
ایان برمر، رئیس گروه اوراسیا، گفت: "بدیهی است که این یک سطح از ضعف بی‌سابقه رئیس‌جمهور پوتین را نشان می‌دهد." وی افزود: "اما در عین حال، در حالی که پوتین به‌طور بی‌سابقه‌ای مورد آزمایش قرار گرفت، حتی یک جدایی در ارتش روسیه، از دولت روسیه یا در میان الیگارشی‌های روسیه مشاهده نشد."
منبع: CNBC

۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۴۱۴
کد خبر : ۶۶,۰۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید