به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار وزیر خارجه مجارستان در مورد جدایی اروپا از چین

پایگاه خبری فولاد ایران- وزیر امور خارجه مجارستان روز سه‌شنبه گفت که هر اقدامی برای جدا شدن از چین یا حتی رهایی از خطر، برای اروپا به معنای «خودکشی» خواهد بود.
پیتر سیجارتو گفت که کاهش روابط با پکن، به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری اروپا و منبع اصلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی، اساساً اقتصاد منطقه را نابود می کند.
زیجارتو در کنفرانس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در تیانجین چین گفت: «هم جدا شدن و هم عدم ریسک، خودکشی اقتصاد اروپاست.»
رهبران اروپایی تاکنون برای تدوین یک استراتژی متحد چین-اروپایی تلاش کرده‌اند، در حالی که برخی از کشورها درخواست‌های ایالات متحده برای جدایی کامل از پکن را تکرار می‌کنند، اما برخی دیگر رویکرد ملایم‌تری را برای کاهش خطرات ترجیح داده‌اند.
به گزارش فولاد ایران، این موضوع یک اقدام حساس برای اروپا است که عمیقاً به حمایت ایالات متحده در اوکراین متکی است اما همچنین روابط اقتصادی مهمی با پکن دارد. بر اساس گزارش یورواستات، چین بزرگترین منبع واردات اتحادیه اروپا و سومین خریدار بزرگ کالاهای اتحادیه اروپا در سال 2022 بود.
سیجارتو به نوبه خود گفت که مجارستان که روابط صمیمانه تری با چین نسبت به برخی از همتایان اروپایی خود دارد، چین را یک تهدید یا خطر نمی بیند و بنابراین دلیلی برای "ریسک زدایی" نمی بیند. او گفت: «ما به چین به عنوان کشوری نگاه می کنیم که در صورت همکاری با آن، می توانید از آن سود زیادی برد.»
پکن بزرگترین شریک تجاری بوداپست در خارج از اتحادیه اروپا و سرمایه گذار شماره یک آن تا کنون در سال جاری است. سیجارتو گفت که انتظار دارد سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در این کشور در سال جاری دو برابر شود و از 6.5 میلیارد یورو (7.1 میلیارد دلار) به 13 میلیارد یورو برسد.
سییارتو گفت چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نقش حیاتی مجارستان در صنعت خودروسازی اروپا و اهمیت استراتژیک آن را در منطقه نشان می‌دهد.
سخنان او در حالی بیان می شود که متحدان در بلوک قاطعیت فزاینده چین را به ویژه در بحبوحه تنش های فزاینده پیرامون تایوان و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین زیر سوال برده اند.
منبع: CNBC

۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۴۰۴
کد خبر : ۶۶,۰۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید