به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار بانک HSBC در مورد رکود در ایالات متحده و اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته مدیریت بانک  HSBC، ایالات متحده در سه ماهه چهارم وارد رکود خواهد شد و به دنبال آن یک سال انقباض و رکود اروپایی در سال 2024 خواهد بود.
مدیر دارایی این غول بانکی بریتانیایی در چشم انداز میانه سال خود گفت در حالی که سیاست های مالی و پولی با بازارهای سهام و اوراق قرضه هماهنگ نیست، هشدارهای رکود برای بسیاری از اقتصادها چشمک می زند.
جوزف لیتل، استراتژیست ارشد جهانی و مدیر  HSBC، گفت: «ما در حال حاضر در یک رکود خفیف هستیم و نکول‌های شرکت‌ها نیز شروع به خیزش کرده‌اند.» وی ادامه داد: "نکته مهم این است که انتظار داریم تورم بالا نسبتاً سریع تعدیل شود. این فرصتی را برای سیاست گذاران ایجاد می کند تا نرخ ها را کاهش دهند."
علیرغم لحن جنگ طلبانه بانک های مرکزی و چسبندگی آشکار تورم، به ویژه در سطح مرکزی، مدیر دارایی HSBC انتظار دارد که فدرال رزرو آمریکا تا قبل از پایان سال 2023 نرخ های بهره را کاهش دهد و بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان نیز دنباله رو آن هستند.
به گزارش فولاد ایران، فدرال رزرو چرخه انقباض پولی خود را در نشست ژوئن خود متوقف کرد و محدوده هدف نرخ وجوه فدرال رزرو خود را بین 5 و 5.25 درصد قرار داد، اما نشان داد که می توان انتظار دو افزایش بیشتر در سال جاری را داشت. لیتل اذعان کرد که اگر تورم به میزان قابل توجهی بالاتر از هدف باقی بماند، بانک های مرکزی نمی توانند نرخ ها را کاهش دهند و بنابراین مهم است که رکود خیلی زود وارد نشود.
لیتل انتظار دارد که رکود در اقتصادهای غربی به دو دلیل منجر به "چشم انداز دشوار و متزلزل بازار" شود: اول، سخت شدن سریع شرایط مالی که باعث رکود در چرخه اعتبار شده است. دوم اینکه به عقیده وی، به نظر نمی‌رسد بازارها دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت به جهان قیمت‌گذاری کنند.
او گفت ما فکر می‌کنیم که هضم جریان اخبار دریافتی در شش ماه آینده برای بازاری که «فرود نرم» را قیمت‌گذاری می‌کند، دشوار باشد.
منبع: CNBC
۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۴۱۷
کد خبر : ۶۶,۰۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید