به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز قیمت نفت در نیمه دوم سال 2023

پایگاه خبری فولاد ایران- در آغاز امسال به نظر می رسید که روزهای شکوه سرمایه گذاران انرژی به پایان رسیده است. در طول بیشتر دو سال گذشته، این بخش به سرعت زمان از دست رفته را جبران کرده بود و پس از یک دهه یا بیشتر عملکرد ضعیف، با افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار، با فاصله زیادی بهترین عملکرد را در آن بازه زمانی داشت. اما با طلوع سال 2023، قیمت نفت برای چند ماه کاهش یافت و ذخایر انرژی شروع به بازتاب آن کردند. با این حال، هر کسی که تا به حال معامله یا سرمایه گذاری نفتی کرده است، می داند که این چیزها معمولاً چرخه ای هستند و در برخی مواقع، سهام انرژی و نفت خود را دوباره تقویت می کنند. بنابراین، با پایان یافتن نیمه اول سال، زمان منطقی برای ارزیابی شانس بهبود در نیمه دوم سال است.
به گزارش فولاد ایران، موفقیت سرمایه‌گذاری‌های انرژی در سال 2021 و بخش اول آن در سال 2022 به دلیل جهش قیمت نفت خام به بالاترین حد چندین ساله بود، طوریکه در اوایل سال 2022 پس از بهبود سریع تقاضا از ضربه وارد شده در طول همه‌گیری، به 130 دلار در هر بشکه رسید، درست همانطور که کاهش عرضه ناشی از آن بود.
با این حال، در آغاز امسال، چشم انداز و خلق و خوی این بازار بسیار متفاوت بود. تمرکز از عرضه محدود به نگرانی در مورد تقاضا تغییر کرد. معامله گران و سرمایه گذاران انتظار داشتند که افزایش نرخ بهره در ایالات متحده و در سراسر جهان منجر به رکود جهانی شود و نفت شروع به بازتاب این انتظار کرد.
منبع: Oilprice

۱۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۶,۰۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید