به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

غرب باید شناخت بهتری از خود داشته باشد!

پایگاه خبری فولاد ایران- بسیاری از کشورها قدرت های آمریکا و اروپا را خودخواه، از خود راضی و غیرصادق می دانند
ما وارد عصر رقابت جهانی شده ایم که به دلیل نیاز به همکاری و ترس از درگیری تعدیل شده است. قهرمانان اصلی آمریکا و متحدانش از یک سو و چین و روسیه از سوی دیگر هستند. با این حال، بقیه جهان نیز مهم است. این بخش شامل دو سوم جمعیت جهان و تعدادی از قدرت های در حال رشد است، به ویژه هند، که اکنون پرجمعیت ترین کشور جهان است. با این وجود، روابط بین ایالات متحده و چین به وضوح محور است.
به گزارش فولاد ایران، خوشبختانه، دولت ها تلاش کرده اند تا اصطکاک را کاهش دهند و اخیراً آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جانت یلن، وزیر خزانه داری از پکن بازدید کردند. هدف یلن «ایجاد و تعمیق روابط» با تیم جدید رهبری اقتصادی در پکن بود. او تاکید کرد که این بخشی از تلاش برای تثبیت روابط، کاهش خطر سوء تفاهم و در نظر گرفتن زمینه‌های همکاری است. وی افزود: «تمایز مهمی بین جداسازی از یک سو و از سوی دیگر، تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین حیاتی یا انجام اقدامات هدفمند امنیت ملی وجود دارد. ما می دانیم که جدا شدن دو اقتصاد بزرگ جهان برای هر دو کشور فاجعه آمیز و برای جهان بی ثبات کننده خواهد بود. و انجام آن عملا غیرممکن خواهد بود.»
باید این تلاش برای شفاف سازی اهداف، بهبود شفافیت و تعمیق روابط را تحسین کرد. ما نباید مانند روسیه وارد خصومت با چین شویم. ما باید کاری کنیم که این رابطه در راستای منافع جهان باشد. با این حال، نگرانی های غرب نباید به روابط با چین محدود شود. روابط بهتر با بقیه جهان نیز مهم است. این مستلزم آن است که غرب استانداردهای دوگانه و ریاکاری خود را بشناسد.
حمله روسیه به اوکراین نقض وحشتناک اصول اخلاقی و حقوقی اساسی بود. بسیاری در کشورهای در حال توسعه نیز این موضوع را درک می کنند. اما آنها همچنین تاریخ طولانی کشورهای غربی را به عنوان امپریالیست و مهاجم به یاد دارند. آنها همچنین متوجه نمی شوند که ما به هموطنان اروپایی بیش از دیگران اهمیت می دهیم. اغلب، ما شاهد نقض شدید حقوق بشر و قوانین بین المللی بوده ایم. اغلب اوقات، ما چنین بی عدالتی هایی را به عنوان دغدغه ای برای خود تلقی کرده ایم. بسیاری احساس می کنند که اوکراین هیچ نگرانی ای برای آنها ندارد. سپس تجارت وجود دارد. بسیاری از کشورهای در حال توسعه دکترین باز بودن تجارت را پذیرفتند. بسیاری از آنها در نتیجه رونق یافتند. موضوع مهم دیگر کمک های بین المللی است.
کشورهای در حال توسعه تحت تأثیر یک سری شوک‌ها قرار گرفته‌اند که آنها مسئول آن نبوده‌اند: کووید، افزایش شدید تورم متعاقب آن، حمله به اوکراین، جهش قیمت‌های انرژی و مواد غذایی و سپس نرخ‌های بهره بالاتر. کمکی که آنها در این دوران شوک دریافت کرده اند به شدت ناکافی بوده است. میراث کووید برای جوانان، همراه با مازاد بدهی، حتی ممکن است دهه های از دست رفته را ایجاد کند. این مسئله کمک به توسعه با چالش آب و هوا پیوند دارد. همانطور که همه در کشورهای در حال توسعه می دانند، مشکل آب و هوا در حال حاضر فوری است، این در حالی است که دلیل عمده انتشارات کشورهای با درآمد بالا است.
به هر حال، اکنون باید انتشار گازهای گلخانه ای به شدت کاهش یابد. این امر مستلزم تلاشی جهانی از جمله در بسیاری از کشورهای نوظهور و در حال توسعه است. اگر قرار است انتشار گازهای گلخانه ای به سرعت کاهش یابد، در حالی که کشورهای نوظهور و در حال توسعه هنوز رفاه مورد نیاز جمعیت خود را ارائه می دهند، باید جریان عظیمی از منابع به سمت آنها وجود داشته باشد، به ویژه برای تأمین مالی کاهش آب و هوا و سازگاری لازم با دماهای بالاتر.
اگر قرار است غرب نفوذی را داشته باشد که به آن امیدوار است، باید بداند که ادعای برتری اخلاقی آن قابل چالش است. بسیاری در جهان ما قدرت های غربی را خودخواه، خود راضی و ریاکار می دانند. آنها اصلاً اشتباه نمی کنند. ما باید خیلی بهتر عمل کنیم.


مارتین ولف
منبع: فایننشال تایمز

۲۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۶۶,۲۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید