به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید عظیم نفتی کویت

پایگاه خبری فولاد ایران – کویت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک، قصد دارد ظرف چهار سال ظرفیت تولید نفت خام خود را از 2.7 میلیون بشکه در روز به 3.15 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. بر اساس برنامه‌های دولتی گزارش شده، کویت همچنین قصد دارد تولید گاز طبیعی خود را در چهار سال آینده تا 79 درصد افزایش دهد.
به گزارش فولاد ایران، کویت در حال حاضر پنجمین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی، عراق، امارات متحده عربی و ایران است.
در ماه مه و ژوئن، کویت 2.55 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که از 2.65 میلیون بشکه در روز در آوریل کمتر است، زیرا این کشور در میان چند تولیدکننده اوپک پلاس بود که کاهش اضافی تولید را بین ماه می تا دسامبر 2023 اعلام کرده است. کویت متعهد شد تولید خود را 128000 بشکه در روز کاهش دهد.
از آنجایی که کویت تولید نفت خود را کاهش داده است، ایران، تولید خود را افزایش داده و از کویت به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک پیشی گرفته است.
این تنها کویت نیست که ظرفیت تولید نفت خام بالاتری را در این دهه برنامه ریزی می کند. عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز قصد دارند ظرفیت های مربوطه خود را هر یک به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند. امارات در حال تسریع برنامه های خود برای افزایش ظرفیت تولید نفت خود از 4 میلیون بشکه در روز به 5 میلیون بشکه در روز است، در حالی که بزرگترین تولید کننده اوپک و بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، قصد دارد ظرفیت تولید نفت خام خود را از 12 میلیون بشکه در روز فعلی تا سال 2027 به 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.


منبع: Oilprice

۲۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۴۲۵
کد خبر : ۶۶,۲۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید