به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند افزایشی قیمت گندم

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت گندم روز دوشنبه در پی حمله پهپاد روسیه به بندر اوکراین در رودخانه دانوب به شدت افزایش یافت.
ارتش اوکراین گفت: پهپادهای مسکو یک شبه به زیرساخت‌های بندر اوکراین حمله کردند و ذخایر غلات این کشور را هدف قرار دادند.
معاملات آتی گندم در هیئت تجارت شیکاگو با جهش 8.5 درصدی به 7.57 دلار در هر بشل رسید و معاملات آتی ذرت با 4.7 درصد افزایش به 5.52 دلار در هر بشل رسید.
معامله گران نگران تشدید عرضه به دنبال لغو قرارداد غلات دریای سیاه در هفته گذشته و یک رشته حملات پهپادهای روسیه به زیرساخت های بندر اوکراین هستند.
این قرارداد که در ابتدا با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد یک سال پیش انجام شد، عبور امن کشتی های حامل غلات از بنادر اوکراین را تضمین می کرد. بر اساس داده های سازمان ملل متحد، تاکنون این پیمان اجازه صادرات تقریباً 33 میلیون تن مواد غذایی را از طریق بنادر اوکراین داده است.
بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، قبل از جنگ، اوکراین پنجمین صادرکننده بزرگ گندم در جهان بود و 10 درصد از صادرات را به خود اختصاص داد.
کاخ سفید گفت که توافق دریای سیاه برای کاهش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان که پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته افزایش یافت، «بسیار حیاتی» بوده است.
به گزارش فولاد ایران، شاخص جهانی قیمت مواد غذایی که توسط سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد تهیه شده است، در مارس 2022 به بالاترین حد خود رسید، اما از آن زمان تاکنون به طور پیوسته کاهش یافته است.
کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی روز دوشنبه در توییتی گفت که حملات به بنادر در دانوب "خطرات جدی برای امنیت دریای سیاه" به همراه دارد و افزود که این ترانزیت غلات و امنیت غذایی جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


منبع: CNN

۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۳۳۲
کد خبر : ۶۶,۳۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید