به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش خوش بینی مصرف کنندگان آمریکایی به اقتصاد

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از دو ماه متوالی افزایش اعتماد، آمریکایی‌ها در این ماه نسبت به اقتصاد کمتر خوش‌بین شدند.
بر اساس تخمین اولیه، احساسات مصرف‌کننده که توسط دانشگاه میشیگان ردیابی شده بود، در ماه آگوست نسبت به ماه قبل به 71.2 کاهش یافت که این رقم در جولای 71.6 بود. این احساسات در طول تابستان، بیشتر به دلیل تورم آهسته تر، در حال افزایش بوده است و بسیار بالاتر از پایین ترین رکورد ثبت شده در این زمان در سال گذشته است.
انتظارات برای نرخ تورم در سال پیش رو از 3.4 درصد در قرائت قبلی به 3.3 درصد کاهش یافت.
به گزارش فولاد ایران، قیمت بنزین که شاخص تورم بسیار قابل مشاهده برای مصرف کنندگان است، در هفته های اخیر افزایش یافته است که می تواند بر احساسات در آینده تأثیر بگذارد. و شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای نسبت به سال قبل 3.2 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد سالانه 3 درصدی ژوئن بیشتر بود، اگرچه فشارهای زیربنایی قیمت همچنان کاهشی است.
رایان سویت، اقتصاددان ارشد آمریکایی در آکسفورد اکونومیکس، در یادداشتی تحلیلی نوشت: «معیار اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه آگوست کاهش یافت، اما احتمالاً به دلیل افزایش اخیر قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین، حتی بیشتر کاهش می‌یابد».
اگر تورم در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد، احتمالاً نویدبخش احساسات مصرف‌کننده خواهد بود. تحقیقات اخیر از بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو استدلال می کند که تورم مسکن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و در سال 2024 به صفر درصد می رسد و در نیمه دوم سال منفی می شود. با این حال، مصرف‌کنندگان با از سرگیری پرداخت وام‌های دانشجویی در اواخر سال جاری مواجه هستند و این می‌تواند بر بودجه خانوار تأثیر بگذارد.
فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری خود در ماه آینده قرار است در مورد اینکه آیا نرخ بهره را یک بار دیگر افزایش دهد یا ثابت نگه دارد، بحث کند. افزایش شدید رشد اقتصادی ممکن است فشار صعودی را بر قیمت‌ها حفظ کند و ماموریت بانک مرکزی برای کاهش تورم به هدف 2 درصدی خود را پیچیده کند.


منبع: CNN

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۳۰۲
کد خبر : ۶۶,۵۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید