به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شوک های اقتصادی چین تعادل جهان را از بین برده است

پایگاه خبری فولاد ایران- گفته می شود که جهان در آستانه یک گسترش غیرعادی است. تعداد کمی از مردم هنوز از بهبودی بیکاری در آمریکا صحبت می کنند و بنظر می رسد چین، به سختی در حال بازگشت به خود قوی قدیمی خود است.
گزارش های این هفته ضربه های جدیدی را به بهبودی متزلزل آن نشان داد. صادرات کاهش یافته، واردات به طرز نگران کننده ای افت کرده و پس از ماه ها تورم کم جان، قیمت های مصرف کننده در ماه جولای نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
انتظار می رود با توجه به اینکه شاخص قیمت مصرف کننده در مقایسه با ماه قبل افزایش یافته و قیمت مواد غذایی افزایش یابد که احتمالا موقتی باشد. در دومین اقتصاد بزرگ کمبود تقاضا وجود دارد.
به گزارش فولاد ایران، بخش املاک منشأ بدبختی است. کانتری گاردن هولدینگ شرکت که زمانی بزرگترین سازنده از نظر فروش بود، در حال فروپاشی است. راه حل های موجود ساده و بسیار آشنا به نظر می رسند، مانند انجام کمی بیشتر در بخش مالی و کاهش نرخ های بهره. بانک مرکزی در حال عقب نشینی از شرط بندی های نزولی بر روی یوان است، اما نه به شدت.
اشتباه است که در مورد شرایط چین بدگمان باشیم. اقتصادهای بزرگ چرخه هایی را طی می کنند و ما باید عادت کنیم که تعداد بیشتری از آنها را در چین ببینیم. در این میان، جهان برای تداوم رشد به ایالات متحده وابسته است.
رکود، امروز چشم‌اندازی دورتری به نظر می‌رسد. بیشتر تحلیل‌های معاصر، احتمال کمرنگ شدن رکود اقتصادی آمریکا را به زودی جشن می‌گیرند. جی پی مورگان هفته گذشته به جمع کسانی پیوست که پیش‌بینی می‌کردند از رکود جلوگیری شود. بازار کار همچنان قوی است، تورم هنوز هم فراتر از هدف فدرال رزرو، احتمالا به اوج خود رسیده است. بن بست سقف بدهی بدون بحران حل شد و نگرانی در مورد سلامت بانک های منطقه ای کاهش یافته است.
بانک امریکا نسبت به فرو رفتن چین در یک "رکود ترازنامه" که مشخصه آن استفاده از درآمد برای پرداخت بدهی به جای هزینه است، ابراز تردید کرد.
در هر صورت، خروج اقتصاد جهانی از هماهنگی، مملو از ریسک است. فدرال رزرو مجدداً خود را نقطه عطف می یابد. با وجود همه تاریکی های ناشی از چین، بانک مرکزی آن نسبتاً منفعل به نظر می رسد. تورم ایالات متحده هنوز برای جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، آنقدر بالاست که نتواند مانند اواخر سال 2018 یا همان کاری که جانت یلن قبل از او در سال 2015 انجام داد، پس از اینکه بانک خلق چین با کاهش ارزش پول مواجه شد، اخبار ملایمی درباره اقتصاد جهانی منتشر کند.
مشکلات چین راه برای به هم زدن تعادل در تمام دنیا دارد.


منبع: بلومبرگ

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۳۹۶
کد خبر : ۶۶,۶۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید