به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی در مورد تقاضای جهانی نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد تقاضای جهانی نفت به رکورد جدیدی رسیده و ممکن است در ماه آگوست بالاتر رود و این تهدیدی برای طولانی‌تر کردن افزایش اخیر قیمت‌های نفت خام است.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه نفت خود اعلام کرد که تقاضا در ژوئن به بالاترین میزان خود یعنی 103 میلیون بشکه در روز رسید که ناشی از رشد اقتصادی بهتر از انتظار در کشورهای OECD، سفرهای هوایی قوی تابستانی و افزایش مصرف نفت در چین، به ویژه برای تولید پتروشیمی است.
داده‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار کربن هنوز به طور کامل افزایش تقاضای نفت را متوقف نکرده است، حتی در شرایطی که دمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی‌های جنگلی، همزمان با سیل‌های شدید، جهان را درنوردیده است.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضا می تواند در این ماه به اوج دیگری برسد و در مسیر رسیدن به میانگین 102.2 میلیون بشکه در روز در سال 2023 قرار دارد که بالاترین سطح سالانه تا کنون است. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، این بدان معناست که تقاضا در طول سال 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد که 70 درصد رشد از چین حاصل می‌شود.
به گزارش فولاد ایران، افزایش تقاضا به دلیل کاهش عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه، قیمت نفت را در ماه گذشته بالاتر برده است. تولید کشورهای اوپک پلاس در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح از اکتبر 2021 کاهش یافت، زیرا عربستان سعودی، که رهبری این گروه را بر عهده دارد، تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش داد تا قیمت‌ها را تقویت کند. این پادشاهی هفته گذشته اعلام کرد که کاهش را تا سپتامبر تمدید می کند و حتی می تواند تولید را بیشتر کاهش دهد.
طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، این اقدام، همراه با کاهش تولید توسط روسیه، تولید اوپک پلاس را در سه ماهه سوم به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته کاهش می‌دهد.
نفت خام برنت، معیار بین‌المللی، در روز جمعه با 10 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به بشکه‌ای 87 دلار معامله شد و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که امسال به 100 دلار در هر بشکه نفت برسد. افزایش قیمت نفت خام نگرانی‌هایی را در ایالات متحده برانگیخته است، جایی که هزینه‌های بنزین به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسیده است، زیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور تلاش خود را برای انتخاب مجدد در سال آینده افزایش می‌دهد.
آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که انتظار می رفت تقاضای نفت در سال 2024 دوباره افزایش یابد، اما با سرعت کمتر، زیرا پیش بینی رشد تقاضا برای سال 2024 را 150000 بشکه در روز کاهش داد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۴۱۹
کد خبر : ۶۶,۶۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید