به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین 139 میلیارد دلار از بدهی محلی "پنهان" را به استان ها منتقل می کند

پایگاه خبری فولاد ایران- چین در پی اقدامات بهبود اقتصاد و ثبات مالی کشور، به دولت‌های استانی اجازه می‌دهد تا حدود 1 تریلیون یوان (139 میلیارد دلار) را از طریق فروش اوراق قرضه برای بازپرداخت بدهی خودروهای تامین مالی دولت محلی و سایر ناشران خارج از ترازنامه جمع‌آوری کنند.
افراد مطلع گفتند که وزارت دارایی به مقامات مربوطه در مورد برنامه "اوراق قرضه تجدید فاینانس" اطلاع داده است.
گفته می شود، همه دولت‌های سطح استانی به جز پکن، شانگهای، گوانگدونگ و تبت می‌توانند از این اوراق برای بازپرداخت بدهی‌های خارج از ترازنامه که در چین به عنوان بدهی «پنهان» شناخته می‌شود، استفاده کنند. این برنامه در واقع ناشران ضعیف تر را نجات می دهد و در عوض بار بدهی را به دولت های استانی منتقل می کند.
این برنامه هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دفتر سیاسی حزب کمونیست، بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، گفت که از بسته‌ای از اقدامات برای حل و فصل بدهی‌های دولت محلی استفاده خواهد کرد.
به گزارش فولاد ایران، رئیس جمهور شی جین پینگ قبلاً این موضوع را یکی از "خطرات اقتصادی و مالی بزرگ" چین توصیف کرده بود. بلومبرگ در ماه ژوئن گزارش داد که دولت دور بازرسی های سراسری را برای تعیین میزان بدهی دولت های محلی آغاز کرد که نشانه دیگری از نحوه تلاش مقامات برای مقابله با خطرات مالی است.
دانکن ریگلی، اقتصاددان ارشد چین در پانتئون گفت: این برنامه نشان می دهد که "چین در حال کاهش بار بدهی بر روی پلت فرم های تامین مالی دولت محلی است تا ظرفیت خود را برای خدمت به عنوان کانالی برای محرک های آینده تقویت کند."
وی افزود که "خریداران اصلی" اوراق قرضه تامین مالی مجدد احتمالا بانک های داخلی و مدیران دارایی مانند صندوق های مدیریت ثروت، بیمه ها و صندوق های بازنشستگی خواهند بود.
در این راستا، اقتصاددانان سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: «مبادله بدهی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی نمی شود و در بهترین حالت نقش غیرمستقیم در رشد دارد، بنابراین بیشتر به مدیریت ریسک مربوط می شود تا تولید رشد.»
هزینه‌های بدهی در سال‌های اخیر افزایش یافته است و هزینه‌های مالی چین را با مشکل مواجه کرده است. در عین حال، بسیاری از دولت های محلی به دلیل رکود دو ساله بازار املاک و دو سال هزینه های امدادی همه گیری، شاهد کاهش درآمد خود بوده اند. این خطر را افزایش می دهد که بدهی ها نکول کنند، که می تواند سیستم مالی چین را بی ثبات کند.
با این حال، برنامه مبادله این بار ممکن است به خنثی کردن خطرات پیش‌فرض در مناطقی که در آن اجرا شده است کمک کند. همچنین می‌تواند هزینه‌های تامین مالی بدهی‌های پنهان را کاهش دهد و به دولت‌های محلی زمان بیشتری برای بازپرداخت بدهد و شرایط تامین مالی در آن مکان‌ها را بهبود بخشد.
هنوز مشخص نیست که استان ها چگونه سهمیه را توزیع خواهند کرد. برخی ازدولت ها در سطح استانی هستند، در حالی که برخی دیگر متعلق به دولت های شهر یا شهرستان هستند.
پکن در سال های اخیر چند راه دیگر را برای حل مشکلات بدهی امتحان کرده است. در سال 2019، برخی از شهرستان‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته توسط دولت انتخاب شدند تا در یک برنامه آزمایشی، بدهی‌های پنهان خود را با اوراق قرضه جایگزین کنند تا توانایی مالی خود را بهبود بخشند.


منبع: بلومبرگ

۲۲ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۰۷
تعداد بازدید : ۳۵۶
کد خبر : ۶۶,۶۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید