به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فدرال‌ رزرو سردرگم در اقتصاد

پایگاه خبری فولاد ایران- سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر انتشار اخبار در مورد سلامت بازار کار ایالات متحده در چند روز آینده هستند. اداره آمار کار از روز سه شنبه گزارش بررسی گردش کار در ماه جولای را آغاز می کند. در روز چهارشنبه، ما گزارش ملی اشتغال ADP برای ماه اوت را دریافت می کنیم.
به گزارش فولاد ایران، بازار کار در دو سال گذشته به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر بوده است. این چیز خوبی به نظر می رسد. اما فدرال رزرو چندان از این موضوع خوشحال نیست. برای مبارزه با تورم، باید اقتصاد را خنک کند و وقتی مردم کار می کنند و حقوق بیشتری می گیرند، کالاهای بیشتری می خرند. تمام آن فعالیت های اقتصادی برخلاف آنچه فدرال رزرو برای آن هدف قرار داده است عمل می کند. هزینه های کار بالاتر نیز می تواند توسط شرکت ها به مصرف کنندگان منتقل شود، که به معنای قیمت های بالاتر است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز جمعه، گفت که بازگشت تورم به 2 درصد مستلزم «کم کردن شرایط بازار کار» است.
در اواخر جولای، اقتصاددانان فدرال رزرو گفتند که دیگر رکود اقتصادی را پیش‌بینی نمی‌کنند. این یک بیانیه بسیار قوی بود، و کارفرمایان با احتیاط آن را به عنوان نشانه ای از خوش بینی در نظر گرفتند که همه چیز در مسیر درست پیش می رود که شاید در این افزایش نرخ بهره، پای خود را از روی پدال بردارند.
جروم پاول گفت: «بازارهای کار همچنان انعطاف پذیری خود را نشان می دهند. اما سرعت ایجاد شغل و تقاضا از سوی کارفرمایان برای نیروی کار منعطف، مشاغل موقت، قراردادی و تمام وقت، اگرچه همچنان قوی است، قطعا کند شده است.
سال گذشته برای بسیاری از بخش‌های اقتصاد، سال پررونق بود، و کارفرمایان در اکثر بخش‌ها در استخدام پرشور بودند. امسال شاهد تعدیل بودیم، اما استخدام هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است. پیام این است که بازارهای کار انعطاف پذیر هستند. تقاضا در اکثر بخش ها وجود دارد، اما کسب و کارها محتاط هستند. وقتی موقعیت ها باز می شوند، آنها را به همان سرعتی که یک سال پیش بود پر نمی کنند. بنابراین ما فکر می کنیم که این احتمالاً نوعی تعدیل از نظر اشتغال کلی است.»
او اضافه کرد: «البته ممکن است دوباره شاهد افزایش اشتغال برای سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم و قطعاً برای سال 2024 باشیم و این تصمیم نهایی را برای فدرال رزرو سخت تر می کند.»


منبع: CNN

۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۳۳۳
کد خبر : ۶۶,۸۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید