به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش یارانه جهانی سوخت های فسیلی به 7 تریلیون دلار

پایگاه خبری فولاد ایرانآخر این هفته، برنارد لونی، مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم  BP، گفت که جهان نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در تولید نفت و گاز دارد.
همین دو سال پیش، چنین اظهاراتی از لونی باعث شوک می شد. مدیرعامل جدید با تمام وجود از انتقال انرژی استقبال کرده بود و برنامه‌های بزرگی برای گسترش BP تقریباً در همه جنبه‌های آن داشت. اکنون اوضاع تغییر کرده است. طبق گزارش رویترز، لونی از شنبه می‌گوید: «ما باید مسئولانه در سیستم انرژی امروز سرمایه‌گذاری کنیم و در عین حال این انتقال را ادامه می‌دهیم.»
او تنها کسی نیست که معتقد است سرمایه گذاری در تامین نیازهای انرژی فوری جمعیت جهانی یک سرمایه گذاری هوشمندانه است. در واقع، حتی حامی ترین دولت های انتقالی نیز این باور را دارند و به همین دلیل است که یارانه نفت و گاز در سال 2022 رکورد زد.
این خبر از سوی صندوق بین‌المللی پول منتشر شد که در گزارشی جدید اعلام کرد یارانه‌های جهانی نفت و گاز در سال 2022 به بالاترین میزان خود یعنی 7 تریلیون دلار رسیده است. این یارانه های مستقیم نسبت به سال 2012 دو برابر افزایش داشته است.
جالب اینجاست که گزارش صندوق بین‌المللی پول تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که سازمان دیگری به نام موسسه بین‌المللی توسعه پایدار، یک اندیشکده آب و هوا، گروه ۲۰ را به دلیل ناتوانی در پایان دادن به یارانه‌های نفت و گاز علیرغم تعهدات دو سال پیش در COP26 مورد انتقاد قرار داد.
ISD گفت که محاسبه کرده است که 20 اقتصاد بزرگ جهان در سال 2022 رکوردشکنی 1.4 تریلیون دلار را صرف حمایت دولتی از صنعت زغال سنگ، نفت و گاز کرده اند.
به گزارش 
فولاد ایران، در واقع، صندوق بین‌المللی پول معتقد است که همه انواع یارانه‌ها برای صنعت باید از بین بروند. بنا به اظهار این صندوق، اگر تمام حمایت های دولت از نفت، گاز و زغال سنگ برداشته شود، قطعاً درآمدهای دولت افزایش می یابد.
درخواست‌های آزمایشی برای مصرف کمتر در ایالات متحده و کانادا وجود داشته است. هیئت تحریریه G&M نوشت: "تا زمانی که مردم به خرید سوخت های فسیلی ادامه دهند، انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از گرمایش آب و هوا ادامه خواهد داشت. راه حل واقعی کاهش تقاضا است و اینجاست که دولت ها ممکن است بتوانند بزرگترین تفاوت را ایجاد کنند."


منبع: Oilprice

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۳۶۵
کد خبر : ۶۶,۸۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید