به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات نفت خام روسیه بالاترین حد در 8 هفته

پایگاه خبری فولاد ایران- داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها که توسط بلومبرگ روز سه‌شنبه نظارت شد نشان داد، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به 27 آگوست 880 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 3.4 میلیون بشکه در روز رسید.
بر اساس داده‌های گزارش شده توسط جولیان لی از بلومبرگ، افزایش محموله‌های نفت خام پیش از سقوط پیش‌بینی‌شده در صادرات محصولات پالایش‌شده به دلیل تقاضای داخلی قوی و توان بالای پالایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، زیرا قرار است یارانه‌های دولت برای پالایشگاه‌ها از اول سپتامبر کاهش یابد.
بر اساس مشاهدات لی، افزایش صادرات نفت خام روسیه ممکن است پایدار نباشد زیرا محموله‌ها نوسانات بالایی را نشان می‌دهند. میانگین محموله های چهار هفته ای نفت خام در چهار هفته منتهی به 27 آگوست 40000 بشکه در روز بیشتر از چهار هفته قبل بود.
به گزارش
فولاد ایران، داده‌های پایش کشتی‌ها همچنین نشان داده است که روسیه در هفته‌های اخیر کم و بیش به تعهد خود مبنی بر کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت خام در ماه اوت عمل کرده است. حمل و نقل از بنادر غربی روسیه در مقایسه با فوریه 2023 که مسکو اعلام کرد تولید خود را 500000 بشکه در روز کاهش می دهد، حدود 420000 بشکه در روز کاهش یافته است.
ماه‌ها پس از اینکه روسیه اعلام کرده بود تولید خود را کاهش می‌دهد، محموله‌های نفت خام از این کشور کاهشی نشان نداده بود. آنها در واقع به بالاترین حد اخیر در آوریل و می رسیدند.
در پایان ژوئیه و در ماه اوت، داده‌های ردیابی نفتکش‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شد نشان داد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا نسبت به بالاترین میزان مشاهده شده در آوریل و مه کاهش یافته است.
در چهار هفته منتهی به 30 جولای، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به کاهش خود ادامه داد و به طور متوسط به زیر 3 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین میانگین چهار هفته ای از آغاز تحریم اتحادیه اروپا است، داده های نظارت شده توسط بلومبرگ نشان داد. این کمترین میانگین چهار هفته ای محموله های نفت خام روسیه از چهار هفته منتهی به 8 ژانویه، یک ماه پس از اعمال تحریم واردات نفت خام اتحادیه اروپا در 5 دسامبر بود.


منبع: Oilprice

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۲۲
تعداد بازدید : ۳۰۷
کد خبر : ۶۶,۸۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید