به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد جهانی در یک نگاه

پایگاه خبری فولاد ایران- ارقام مربوط به تورم اساسی در ایالات متحده و اروپا در ماه های اخیر کاهش یافته است که می تواند بانک های مرکزی را وادار کند که نرخ های بهره را متوقف کنند.
به گزارش فولاد ایران، شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی ایالات متحده، که اجزای بی ثبات غذا و انرژی را حذف می کند، در ماه اوت تنها 0.1 درصد افزایش یافت که کمترین پیشرفت از اواخر سال 2020 است. معیار مشابه در منطقه یورو کمترین افزایش سالانه را در یک سال نشان داد.
گزارش PCE احتمالاً آخرین انتشار عمده از سوی دولت ایالات متحده قبل از تعطیلی مورد انتظار در 1 اکتبر است. تعطیلی ممکن است هفته ها یا بیشتر طول بکشد و شاخص های بخش خصوصی را در کانون توجه قرار دهد.
ایالات متحده
معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم اساسی با کمترین سرعت ماهانه از اواخر سال 2020 افزایش یافت و به ایجاد زمینه برای سیاست گذاران کمک کرد تا از افزایش نرخ بهره در نشست بعدی خود چشم پوشی کنند.
تعطیلی قریب‌الوقوع دولت آمریکا که انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی را به تاخیر می‌اندازد، اعتماد سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران را به طیفی از شاخص‌های ثالث کمتر مورد توجه، جلب کرد.
اروپا
تورم اصلی سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر به 4.5 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ در یک سال گذشته را نشان می‌دهد و از انتظارات بانک مرکزی اروپا برای نگه داشتن نرخ‌های بهره برای سنجش تأثیر کمپین بی‌سابقه افزایش‌های خود حمایت می‌کند.
آسیا
تورم در توکیو در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و این امر از دیدگاه بانک مرکزی ژاپن، بر کاهش بیشتر قیمت‌ها حمایت می‌کند و بنابراین سیاست فوق‌العاده آسان باید پابرجا بماند. پشت این کندی مداوم، تأثیر یارانه های دولتی است.
افزایش پرداخت بدهی ها قدرت مخارج خانوارهای هندی را از بین می برد و وجوهی را که به رشد سریع ترین اقتصاد بزرگ دامن می زند، تهدید می کند. پس اندازهای خالص مالی در سال مالی منتهی به مارس به 5.1 درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یافت که به گفته یک اقتصاددان کمترین میزان از سال 2007 است.
بازارهای نوظهور
بازارهای کار در برزیل و مکزیک با عملکرد غیرمنتظره ای که قدرت دو اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را تقویت کرده است، رگه های داغ خود را تا سه ماهه سوم ادامه می دهند.
بانک مرکزی مکزیک برای چهارمین جلسه متوالی نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پیش‌بینی تورم خود را برای سال آینده افزایش داد، که نشانه‌ای از این است که هزینه‌های استقراض می‌تواند برای مدت طولانی‌تری بالاتر بماند.
اقتصاد ویتنام برای دومین سه ماهه متوالی به دلیل عملکرد قوی تر توسط محرک های اصلی رشد آن - تولید و صادرات - شتاب گرفت. این اعداد امیدواری‌ها را افزایش می‌دهد که در بحبوحه نشانه‌های اولیه از تثبیت بهبود چین، رشد می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.
جهان
علاوه بر بانکیکو، غنا، زیمباوه، جمهوری چک، گواتمالا و کلمبیا نیز نرخ ها را بدون تغییر باقی گذاشتند. مراکش در حالی که این پادشاهی با هزینه های سنگین بازسازی پس از شدیدترین زلزله در بیش از یک قرن گذشته دست و پنجه نرم می کند، دست به کار شد. مجارستان روند افزایشی را قطع کرد و تایلند نشان داد که زمان توقف فرا رسیده است.


منبع: بلومبرگ

۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۳۵۱
کد خبر : ۶۷,۲۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید