به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرانی های صندوق بین المللی پول در مورد اقتصاد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس صندوق بین‌المللی پول گفته است که «تاب‌آوری قابل‌توجه» اقتصاد جهانی در سال جاری، حتی با هشدار نسبت به رشد ضعیف در پنج سال آینده، شانس رکود دردناک در سه ماهه آینده را کاهش داده است. کریستالینا جورجیوا که در ساحل عاج پیش از نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش صحبت می‌کرد، بر «تحرک قوی» در اقتصاد ایالات متحده تأکید کرد و هند را به عنوان نقطه‌ای روشن معرفی کرد. او گفت که در نتیجه، شانس "فرود نرم" برای اقتصاد جهانی افزایش یافته است.
با این حال، او هشدار داد که چشم انداز اقتصادی به شدت پراکنده است و خاطرنشان کرد که ایالات متحده تنها اقتصاد بزرگی است که تولید آن به مسیر قبل از همه گیری بازگشته است. او اضافه کرد که سیاستگذاران نمی‌توانند با تورم مبارزه ‌کنند و در عین حال مقابل خطرات ثبات مالی باشند. او گفت: «اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داده است و نیمه اول سال 2023 اخبار خوبی را به همراه داشته است، عمدتاً به دلیل تقاضای قوی‌تر از انتظار برای خدمات و پیشرفت ملموس در مبارزه با تورم».
سپس او نسبت به "فرود سخت" برای اقتصاد جهانی هشدار داد، در صورتیکه تورم مداوم نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد و استرس مالی بدتر شود.
به گزارش فولاد ایران، در مجموع، صندوق بین المللی پول برآورد می کند که کل تولید اقتصادی از دست رفته در سطح جهان از سال 2020 به 3.7 تریلیون دلار رسیده است. او گفت که فعالیت اقتصادی در چین کمتر از حد انتظار است، در حالی که بسیاری از کشورها با "رشد کم" دست و پنجه نرم می کنند. جورجیوا گفت که رشد جهانی بسیار کمتر از میانگین 3.8 درصدی است که در دو دهه قبل از همه گیری مشاهده شده است. علاوه بر این، در طول پنج سال آینده، چشم انداز بسیار بدتر شده است.
وی گفت: "مبارزه با تورم اولویت شماره یک است." وی افزود که احتمالاً حداقل تا سال 2025 در بسیاری از کشورها تورم بالاتر از هدف باقی خواهد ماند.
رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داد که کاهش اعتبارات در حال حاضر بر بخش هایی از جمله املاک تجاری در ایالات متحده و اروپا فشار وارد می کند. او اضافه کرد که استرس مداوم در بخش املاک چین و همچنین بدهی های سنگین در بخش هایی از بخش غیربانکی یک دلیل عمده برای نگرانی است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۷,۲۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید