پایگاه خبری فولاد ایران- خودروسازان اروپایی در مواجهه با موج جدید خودروهای الکتریکی چینی به زمان بیشتری نیاز دارند. زمانی که رئیسجمهور اورسولا فون در لاین از تحقیقات چند ماههای خبر داد که میتواند منجر به تعرفههای بالاتر شود، این نگرانی وجود داشت که برای اقدام دیر شده باشد.
در حالی که این تحقیقات با خودروهای وارداتی ساخت چین سر و کار دارد، به موضوع بزرگ اتکای خودروسازان اروپایی به فناوری باتری چینی نمی پردازد، که دلیل تسلط چین بر صحنه باتری نوپای منطقه است. در حاشیه نمایشگاه خودروی مونیخ هفته گذشته، نشست منظم مدیران ارشد خودروی منطقه تقریباً به طور انحصاری بر روی تهدیدات برندهای چینی متمرکز بود که غرفههای پر زرق و برق آنها بر نمایشگاه تسلط داشتند.
به گزارش فولاد ایران، ظرفیت ساخت خودرو و فناوری باتری چین به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. با این حال، حتی تحت تهاجمیترین برنامهها، هنوز سالها طول میکشد تا گروههای چینی فروش خود را افزایش دهند. این یک فرصت برای صنعت اروپایی است تا اقدامات خود را انجام دهد. خودروسازان اروپایی که به تازگی اولین طیف رقابتی خودروهای برقی خود را منتشر کرده اند، که همزمان با قوانین آلایندگی جدید در منطقه است، انتظار دارند موج بعدی بسیار مقرون به صرفه تر باشد. لوکا دی میو، مدیر اجرایی شرکت رنو در نمایشگاه مونیخ گفت: «ما این امکان را داریم که هزینه ها را 30 تا 40 درصد کاهش دهیم.»
در حالی که خودروسازان اغلب شکایت دارند که برندهای چینی از هزینههای کمتر نیروی کار و انرژی - همراه با یارانههای سنگین - برای کاهش قیمت اروپاییها استفاده میکنند، هنوز این موضوع در بازار ثابت نشده است. طبق گزارش گروه داده Jato Dynamics، میانگین قیمت یک خودروی برقی چینی فروخته شده در اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2023، 48581 یورو بوده است، در حالی که قیمت آن برای برندهای غیر چینی 67607 یورو بوده است. در حالی که خودروهای ارزانتر از چین میآیند، بیشتر کارخانههای اروپایی بر روی مدلهای گرانتر تمرکز میکنند. لی زینگ، کارشناس مستقل خودروهای چینی میگوید: "آنها ارزان نیستند. سالهاست که خودروهای برقی چین در داخل کشور یارانه دریافت میکنند."
منبع: فایننشال تایمز