به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حال و هوای اجلاس داووس در بیابان

پایگاه خبری فولاد ایران- اجلاس داووس امسال در صحرا منحصر به فرد است. میلیاردها دلار معامله در حاشیه امضا می شود. امسال، برای اولین بار، برگزارکنندگان مبلغی معادل 15000 دلار برای حضور هر نفر دریافت کردند. آن‌طور که یکی از سرمایه‌داران بیان کرد، این اجلاس برای «افراد باکیفیت‌تر» فیلتر شد.
به گزارش فولاد ایران، حال و هوای این جمعیت منتخب به طور غیرمعمولی آزمایشی بود. خوش بینی فنی در مورد هوش مصنوعی و پیشرفت های پزشکی با پذیرش اینکه انتقال انرژی شاید فقط در گوشه و کنار نیست، کاهش یافت.
فراتر از آشفتگی های منطقه ای، فشارهای تورمی، به ویژه بر دستمزدها، و کسری های مالی عظیم در بسیاری از کشورها بر ذهن شرکت کنندگان سنگینی می کرد. ری دالیو، بنیانگذار Bridgewater Associates، بزرگترین صندوق تامینی جهان، اعلام کرد که نسبت به اقتصاد جهانی در سال 2024 بدبین است. مدیر عامل گلدمن ساچس، دیوید سولومون، به عدم اطمینان عمیقی اشاره کرد که باعث شده روسای کسب و کار احساس خطر کنند.
جین فریزر از سیتی گروپ، یکی دیگر از نیرو های وال استریت، با اشاره به اینکه خطرات جهانی به طور فزاینده ای به هم مرتبط هستند و امنیت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین نگرانی ها است، گفت: «سخت است که بدبین نباشیم. همانطور که خانم فریزر می گوید، مشاغل به طور فزاینده ای به "گوش های بزرگ و پوست ضخیم" نیاز خواهند داشت. او اضافه می کند، «نه فقط برای پیشرفت، بلکه برای زنده ماندن».
لری فینک از بلک راک گفت که اگر جنگ در اسرائیل و اوکراین حل نشود، ترس و ناامنی بیشتر و امید کمتر در جامعه به دنبال خواهد داشت. او خاطرنشان کرد: «زمانی که امید کمتری وجود داشته باشد، شاهد انقباضات در اقتصادهایمان خواهیم بود.»
حضور شرکت کنندگان در این رویداد تاکید می کند که سرمایه گذاران همچنان به خاورمیانه علاقه مند هستند، خاورمیانه که شاهد برخی از قوی ترین نرخ های رشد اقتصادی در سطح جهان در سال 2022 بود.


منبع: اکونومیست

۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۳۴۵
کد خبر : ۶۷,۵۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید