به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حالا که هوش مصنوعی می تواند بنویسد، آواز بخواند و بازیگری کند، آیا هنوز هم می توان ستاره شد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- جمعیت پر سر و صدا از افراد سینما در شش ماه گذشته هر روز هفته بیرون از استودیوهای فیلم هالیوود جمع می شدند و شعار می دادند و زیر نور خورشید راهپیمایی می کردند. فیلمنامه نویسان و بازیگران آمریکایی تا حدی به دلیل ترس از این که هوش مصنوعی (ai) به زودی فیلمنامه می نویسد یا حتی نقش آفرینی می کند، قابل توجه بودند. یک بازیگر که نگران این بود که چهره‌اش بارها و بارها در صحنه‌های شلوغی استفاده شود، گفت: «شما برای کار می‌روید و آنها شما را اسکن می‌کنند.» او گفت: این فناوری "منزجر کننده" است. به گزارش فولاد ایران، قراردادی که بازیگران در 8 نوامبر برای پایان دادن به اعتصاب خود منعقد کردند شامل حمایت از رقبای مصنوعی آنها بود.
در پنج هزار مایل دورتر، جمعیت انیمیشن دیگری را می‌توان به طور مرتب در حال صحبت کردن درباره  ai، معمولاً در هوای تاریک‌تر اما روح‌های درخشان‌تر پیدا کرد. بیرون از یک استادیوم در شرق لندن، برخی با لباس‌های شیک، هفت بار در هفته گرد هم می‌آیند تا نمایشی را تماشا کنند که با کمک ai تولید می شود. این نمایش که در سال 2022 راه‌اندازی شد، در سال اول برای 1 میلیون نفر پخش شد و هنوز هم تقریباً در اکثر شب‌ها به فروش می‌رسد و گزارش شده که هفته‌ای 2 میلیون دلار به دست می‌آورد.
در طول سال‌ها، فناوری بسیاری از مشاغل معمول در سرگرمی را خودکار کرده است. حالا هوش مصنوعی در حال افزایش آثار دارای حق چاپ و تولید ادبیات، موسیقی و ویدئوهای مختلف از انواع مختلف است و به طور فزاینده ای با انسان ها در کیفیت رقابت می کند و در حال حاضر از نظر کمیت بسیار از آنها پیشی می گیرد.
این امر، اتحادیه ها، وکلا و سیاستمداران را برای محافظت از خود بسیج می کند. فیلمنامه نویسان هالیوود که در ماه سپتامبر به اعتصاب پنج ماهه خود پایان دادند، قول استودیوها مبنی بر استخدام حداقل تعداد نویسندگان انسانی در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را گرفتند. استودیوها حق استفاده از ai را برای تولید یا بهبود فیلمنامه ها حفظ کرده اند، اما ai به عنوان نویسنده شناخته نمی شود، بنابراین حق امتیاز نویسندگان انسانی کاهش نخواهد یافت. نویسندگان به نوبه خود حق استفاده از ai را در آثار خود حفظ کرده اند.
اتحادیه بازیگران سینما اظهار می کند که مفاد بی‌سابقه‌ای برای رضایت و غرامت تعیین است که از اعضا در برابر تهدید هوش مصنوعی محافظت می‌کند.
همانطور که دادگاه ها وارد عمل می شوند، دولت ها نیز درگیر هستند. در 30 اکتبر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی را صادر کرد که قوانین اساسی را برای توسعه هوش مصنوعی تعیین می کند. دفتر کپی رایت ایالات متحده تحقیقی را در مورد ai انجام می دهد که در اواخر این ماه به نظرات خود پایان می دهد.
دنیای نشر نیز شکایت های مشابهی دارد. تولید کتاب‌های کامل توسط ai آنقدر سریع و آسان است که در ماه سپتامبر، آمازون نویسندگان را از انتشار بیش از سه کتاب الکترونیکی در روز در پلتفرم Kindle خود منع کرد و ناشران را ملزم کرد که به وضوح کتاب‌های نویسندگان روبات را برچسب‌گذاری کنند.
با این حال به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین ستاره‌ها بیش از هر زمان دیگری در این دریای سرگرمی‌های مصنوعی غرق نشده‌اند. هوش مصنوعی همچنین به سوپراستارها کمک می‌کند تا با ایجاد فرصت‌هایی برای طرفداران، درخشان‌تر بدرخشند.
فناوری Ai-powered به بزرگ‌ترین ستاره‌ها اجازه می‌دهد در مکان‌های بیشتری حضور داشته باشند و طرفداران بیشتری را خوشحال کند.
ستارگان همچنین از ai برای سفر در زمان استفاده می کنند. جان لنون در دوم نوامبر با آهنگ «حال و آن‌گاه» دوباره وارد چارت‌ها شد، ضبط‌های قدیمی صدای او با استفاده از ai نجات یافتند. جیمز ارل جونز، که 92 که برای اولین بار تقریباً 50 سال پیش صداپیشگی دارث ویدر را بر عهده داشت، به دیزنی این حق را فروخت که صدای خود را به طور مصنوعی تکرار کند.
برخی از هنرمندان در حال آزمایش برای صدور مجوز برای صدا یا تصویر خود به طور گسترده تر هستند. مارک زاکربرگ، رئیس متا، از ستاره‌ها دعوت می‌کند تا «نسخه‌ای از خودتان بسازید... تا به مردم کمک کنید این تمایل برای تعامل با شما و تمایل شما برای ایجاد یک جامعه را برآورده کنند.»
با این حال، ضدیت نسبت به ai همچنان شدید است. گروهی از بازیگران، نویسندگان و کارگردانان، لباسی به نام Credo23 راه‌اندازی کرده‌اند تا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را که بدون هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، تأیید کنند.
همه چیز بستگی به این دارد که آیا تماشاگران از اجراهای مصنوعی استقبال کنند یا خیر. آیا نسل بعدی تماشاگران سینما می‌خواهند بازیگری متفاوت در جیمز باند ببینند؟ یا می خواهند ببینند شان کانری برمی گردد؟


منبع: اکونومیست

۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۵۱۴
کد خبر : ۶۷,۶۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید