به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش اشتهای روسیه در خرید ارز غیر دلاری

پایگاه خبری فولاد ایران- روسیه عضو بریکس به شدت در حال خرید و فروش ارز در بازارهای ارز است. بانک مرکزی روسیه روز سه شنبه مقادیر زیادی «خرید» و «فروش» ارز در بازار داخلی را آغاز کرد.
حجم ارزهای فروخته شده توسط بانک مرکزی روسیه نیز در 2 نوامبر به 0.8 میلیارد روبل (8.7 میلیون دلار) رسید. گفته می شود روسیه با استفاده از ابزارهای یوان چین و روبل، ارزهای خود را مبادله می کند.
گزارش شده است که روسیه «خرید» و «فروش» را آغاز کرده است تا مبادلات روبل را در تعداد زیادی در بازار ارز حفظ کند. این به روبل کمک می کند تا در برابر سایر ارزهای محلی از جمله بریکس و به ویژه دلار آمریکا حرکت کند.
به غیر از روسیه، هند نیز به ریختن ارزش دلار آمریکا متهم است. هند عضو بریکس نیز متهم است که دلارهای آمریکا را به شدت در بازار ارز تخلیه می کند. به گزارش رویترز، بانک مرکزی هند (RBI) به یک بانک دولتی دستور داد تا مقادیر زیادی دلار آمریکا بفروشد.
به گزارش فولاد ایران، هند به بانک مرکزی هند (RBI) دستور داد تا دلارهای آمریکا را تخلیه کند تا روپیه به پایین ترین حد خود نرسد.
به غیر از هند، حتی چین و ژاپن نیز به دنبال مهار افزایش دلار آمریکا هستند. از سوی دیگر، ائتلاف بریکس در مجموع قصد دارد دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی از سلطنت خلع کند.


منبع: watcher.guru

۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۳۵۷
کد خبر : ۶۷,۶۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید