به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تلاش چین برای پر کردن «شکاف اعتبار» سیاست اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای اقتصاد چین و سرمایه‌گذاران آن، رئیس بانک مرکزی این کشور پیامی هشیار کننده داشت: ممکن است دردهای بیشتری در راه باشد.
Pan Gongsheng هفته گذشته در صحبت با بانکداران در هنگ کنگ هشدار داد که اقتصاد این کشور در حال آغاز یک "سفر طولانی و دشوار" به دور از موتورهای رشد سنتی خود در سرمایه گذاری در املاک و زیرساخت هاست. اظهارات پان به چالش‌های اصلی پیش روی سیاست‌گذاران چینی هنگام آماده شدن برای کنفرانس مرکزی کار اقتصادی که در ماه جاری انتظار می‌رود، اشاره می‌کند.
به گزارش فولاد ایران، زمانی که پکن تلاش می‌کند سیاست‌ها را به دور از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و دارایی متمرکز کند، سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی هستند که نشان دهد چگونه این کشور قصد دارد بحران نقدینگی را در میان توسعه‌دهندگان متوقف کند و سیاست‌گذاران تا چه اندازه قصد دارند از دولت‌های محلی در حال مبارزه حمایت کنند. تحلیلگران همچنین به دنبال اشاراتی از هدف حزب کمونیست برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2024 هستند که سطوح حمایت مالی و سایر حمایت ها را از اقتصاد دیکته می کند.
امسال این هدف 5 درصد بود که پایین‌ترین میزان در سال‌های اخیر است. پس از سه ماهه اول خوب، اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان متزلزل شده است، زیرا نه تنها املاک، بلکه درآمدهای صادراتی چین ناامیدکننده است.
در ماه اکتبر، بانک مرکزی برای اولین بار متعهد شد که خطرات نکول برای گروه‌های بزرگ املاک را حل کند و انتظارات را برای این بخش تثبیت کند. ماه گذشته، بانک جمهوری خلق چین و سایر تنظیم‌کننده‌ها از وام‌دهندگان دولتی خواستند تا "نیازهای مالی معقول" توسعه‌دهندگان بخش خصوصی را برآورده کنند و در هنگام صدور وام مسکن برای خریداران مسکن، با آن‌ها همانند وام‌های دولتی رفتار کنند.
گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که تنظیم‌کننده‌ها در حال بررسی «فهرست سفید» از توسعه‌دهندگان واجد شرایط برای وام‌های بانکی، بدهی‌ها و تأمین مالی سهام هستند. این همان چیزی است که سیاستگذاران آن را «سه پروژه بزرگ» می‌نامند: نوسازی «روستاهای شهری»، ساخت «مسکن اجتماعی» و برخی هزینه‌های زیربنایی عمومی. تحلیلگران گفتند که این برنامه ها صنعت ساخت و ساز و توسعه دهندگان را تقویت می کند.
اقتصاددانان بر این باورند که این اقدامات، همراه با سایر اقدامات اعلام شده توسط دولت، مانند انتشار اوراق قرضه دولت مرکزی یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار)، برای تقویت اقتصاد در سال جدید است.
اکنون تمرکز بر روی آنچه در سال 2024 رخ خواهد داد، معطوف شده است. تائو وانگ، اقتصاددان ارشد چین در UBS، که پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال آینده 4.4 درصد رشد کند، گفت: انتظار دارم از توسعه‌دهندگان حمایت اعتباری بیشتری شود. اقتصاددانان معتقدند که دولت می تواند دوباره 5 درصد را هدف قرار دهد که "چالش برانگیز اما قابل ارائه" خواهد بود.
اما برخی از سرمایه‌گذاران قبل از بازگشت به بازاری که امسال آن را ترک کردند، به متقاعد کردن بیشتری نیاز دارند. این سوال وجود دارد که سیاست میان مدت چین چیست، به ویژه در مورد اقدامات برای شروع بخش املاک. آنها می گویند: «بازار می خواهد جزئیات بیشتری را ببیند و این شکاف اعتباری است که ما باید آن را پر کنیم.»


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۳۱۲
کد خبر : ۶۷,۹۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید