به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تجارت جهانی قبل از کریسمس در معرض خطر بحران کانال های دوقلو

پایگاه خبری فولاد ایران- اختلال همزمان در کانال های پاناما و سوئز، دو کریدور حیاتی برای تجارت جهانی، زنجیره های عرضه جهانی را در آستانه کریسمس تهدید می کند. مالکان کشتی و واردکنندگان هشدار داده اند که خشکسالی در کانال پاناما و سیل حملات به کشتی های باری در 11500 کیلومتری نزدیک کانال سوئز خطر محدود کردن تردد را در آستانه فصل تعطیلات دارد.
بر اساس گزارش گروه تحلیل تجاری MDS Transmodal، بیش از نیمی از محموله‌های کانتینری قرار بود در سه ماهه سوم سال جاری از کانال‌های پاناما یا سوئز عبور کنند. به گفته مقامات این کانال، اکتبر امسال، کانال پاناما در خشکترین سطح خود حداقل از سال 1950 بود که بخشی از آن به دلیل پدیده آب و هوای ال نینو است که بر دما و بارندگی در سطح جهانی تأثیر گذاشته است.
به گزارش 
فولاد ایران، مقامات برای اولین بار تعداد گذرگاه ها را کاهش داده اند که تا فوریه تنها به 18 کشتی در روز محدود می شود. خشکسالی در کانال پاناما یک نگرانی جدی است. بر اساس گزارش گروه تحلیل تجاری MarineTraffic، حداقل 167 کشتی در هفته اول دسامبر سال جاری از کانال عبور کرده اند، در مقایسه با 238 کشتی در سال گذشته.
این در حالی است که موج حملات به کشتی‌ها توسط حوثی‌های مستقر در یمن، صنعت جهانی را نگران کرده است. در نشانه اولیه این اختلالات، چندین مالک کشتی صدها دلار به ازای هر کانتینر برای صادرکنندگانی که کالاها را از طریق پاناما ارسال می کنند، اعمال کرده اند، زیرا هزینه استفاده از کانال در کوتاه مدت تا میلیون ها دلار در هر کانتینر افزایش یافته است. تغییر مسیر از پاناما به سوئز پنج روز به سفر بین نیویورک و شانگهای برای کشتی هایی که با سرعت 16 گره دریایی حرکت می کنند، اضافه می کند.
این اختلالات سوالات بزرگی را در مورد انعطاف پذیری تجارت جهانی برجسته کرده است و دولت و کسب و کارها باید به دنبال یک زنجیره تأمین انعطاف‌پذیر باشند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷
تعداد بازدید : ۳۲۱
کد خبر : ۶۸,۰۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید