به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خودکفایی چین در خودروهای برقی تا سال 2060

پایگاه خبری فولاد ایران- در ماه آگوست، گروه محیط ‌زیست صلح سبز فاش کرد که چین تنها در نیمه اول سال 2023 بیش از 50 گیگاوات برق تولید زغال ‌سنگ را تصویب کرده است و به ساخت نیروگاه‌های زغال ‌سنگ با رکوردی بی‌سابقه ادامه می‌دهد. چین نزدیک به نیمی از زغال سنگ جهان را مصرف می کند و به عنوان بزرگترین واردکننده نفت در جهان شناخته می شود. بنابراین، تا حدودی طعنه آمیز است که چین نیز به عنوان رهبر مسلم جهان در انرژی پاک ظاهر شده است. چین 546 میلیارد دلار یا تقریباً نیمی از 1.1 تریلیون دلاری را که در سال 2022 به این بخش سرازیر شد، به خود اختصاص داد.
به گزارش فولاد ایران، بخش خودروهای برقی چین نیز یک سر و شانه بالاتر از همتایان خود قرار دارد. در سال 2022 نزدیک به 6 میلیون خودروی برقی در چین فروخته شد، که برایر با 25 درصد فروش خودروهای نو است در حالی که این رقم در کل اتحادیه اروپا تنها 8.6 درصد است.
با توجه به این پس‌زمینه، چندان شگفت‌آور نیست که محققان پیش‌بینی کرده‌اند که چین در دهه‌های آینده مسابقه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی را پیش خواهد برد. دانشمندان دانشگاه مونستر پیش‌بینی کرده‌اند که چین می‌تواند از سال 2059 به بعد، حداقل یک دهه جلوتر از ایالات متحده و متحدان غربی‌اش، از بازیافت برای تامین کامل تقاضای لیتیوم باتری استفاده کند. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که چین می‌تواند به ترتیب پس از سال‌های 2045 و 2046 تقاضای خود برای کبالت و نیکل را از طریق بازیافت تامین کند.
چین در حال حاضر خانه برخی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید باتری EV در جهان است. شرکت EV مستقر در شنژن BYD به طور گسترده به عنوان بزرگترین داستان موفقیت EV در چین در نظر گرفته می شود. این شرکت در اواسط دهه 1990 به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیش از روی آوردن به خودروهای الکتریکی شروع به کار کرد، جایی که دانش باتری‌های پیشرفته خود را برای ساخت باتری‌هایی با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه به کار می‌برد.
موفقیت بزرگ BYD ناشی از زنجیره تامین بسیار یکپارچه آن، از جمله کنترل استخراج مواد معدنی حیاتی برای تولید باتری است. روابط نزدیکی با ده ها معدنچی و شرکت پردازش ایجاد کرده است. در ماه آوریل، این شرکت قراردادی با شیلی برای ساخت یک کارخانه کاتد لیتیوم 290 میلیون دلاری در این کشور غنی از مواد معدنی آمریکای جنوبی منعقد کرد. UBS پیش بینی کرده است که معادن تحت کنترل چین تا سال 2025 تقریباً یک سوم عرضه جهانی لیتیوم را تولید خواهند کرد.


منبع: Oilprice

۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۳۳۱
کد خبر : ۶۸,۰۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید