به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

داووس 2024: چه کسی می آید و چه چیزی را باید انتظار داشت؟

پایگاه خبری فولاد ایران- سال گذشته در داووس، در حالی که رهبران درباره بحران‌های آبشاری و مرتبط آن لحظه بحث می‌کردند، کلمه «چند بحران» بر لبان همه بود. امروزه، حتی با توجه به بحران‌های جدید، بحران‌های قدیمی پابرجا هستند.
شکست‌های ژئوپلیتیکی، بحران فراگیر هزینه‌های زندگی، انرژی شکننده و امنیت غذایی و البته تشدید وضعیت اضطراری آب و هوایی همچنان با نزدیک شدن به پایان سال جاری در کانون توجه قرار دارند. درگیری‌های ویرانگر همچنان ادامه دارند و با وجود اینکه اقتصاد جهانی از رکود جلوگیری می‌کند، تلاطم مالی همچنان یک نگرانی است.
بنابراین، این سوال برای رهبران در حالی که برای داووس 2024 آماده می‌شوند: آیا سال آینده دوره «بحرانی دائمی» خواهد بود؟ یا سال 2024 زمانی برای حل و فصل و بهبود است؟
به گزارش فولاد ایران، داووس 2024 پنجاه و چهارمین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد، تحت عنوان بازسازی اعتماد، است. هدف این نشست احیای عاملیت جمعی و تقویت اصول اساسی شفافیت، سازگاری و پاسخگویی در میان رهبران است.
این برنامه گفتگوی باز و سازنده بین رهبران دولت ها، تجارت و جامعه مدنی را در بر می گیرد و هدف کمک به اتصال نقاط در یک محیط پیچیده تر و ایجاد آینده نگری با معرفی آخرین پیشرفت ها در علم، صنعت و جامعه است.
این نشست در چهار حوزه برگزار می شود:
دستیابی به امنیت و همکاری در جهان
چگونه می‌توانیم به طور مؤثر با بحران‌های امنیتی مانند وضعیت کنونی خاورمیانه مقابله کنیم؟ چگونه می‌توانیم حوزه‌هایی را شناسایی کنیم که همکاری برای اطمینان از یک سناریوی برد-برد برای همه ذینفعان ضروری است؟
ایجاد رشد و شغل برای یک دوره جدید
چگونه دولت ها، تجارت و جامعه مدنی می توانند حول یک چارچوب اقتصادی جدید گرد هم آیند تا از یک دهه رشد پایین اجتناب کنند و مردم را در مرکز مسیری پررونق تر قرار دهند؟ چگونه می توانیم در شرایطی که اقدامات سنتی به ظاهر شکست می خورند، مبادلات را به حداقل برسانیم و هم افزایی را به حداکثر برسانیم؟
هوش مصنوعی به عنوان یک نیروی محرکه برای اقتصاد و جامعه
چگونه می توانیم از هوش مصنوعی برای بهره مندی همه استفاده کنیم؟ چشم انداز نظارتی متفاوت چگونه نوآوری را با خطرات اجتماعی متعادل می کند؟ چگونه هوش مصنوعی با سایر فناوری‌های تحول‌آفرین، از جمله 5/6 G، محاسبات کوانتومی و بیوتکنولوژی ارتباط برقرار می‌کند؟
یک استراتژی بلند مدت برای آب و هوا، طبیعت و انرژی
چگونه می‌توانیم یک رویکرد سیستمی بلندمدت برای دستیابی به اهداف جهانی بدون کربن و طبیعت مثبت تا سال 2050 ایجاد کنیم و در عین حال دسترسی مقرون ‌به ‌صرفه، ایمن و فراگیر به انرژی، غذا و آب فراهم کنیم؟ چگونه این مبادلات را برای دستیابی به اجماع اجتماعی متعادل کنیم؟


منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۱۳ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۳۳۲
کد خبر : ۶۸,۲۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید