به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ردیابی تورم جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- تورم از بالاترین سطح چند دهه اخیر در بسیاری از کشورها پس از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در حال کاهش است. آخرین آمار برای اکثر اقتصادهای بزرگ جهان نشان می دهد که قیمت عمده فروشی مواد غذایی و انرژی که در سال 2022 افزایش یافت، اکنون در حال کاهش است. بر اساس نظرسنجی Consensus Economics از جمله در ایالات متحده، فرانسه و آلمان، انتظارات سرمایه گذاران از جایی که تورم در پنج سال آینده خواهد بود، نسبت به اوج اخیر خود کاهش یافته است.
به گزارش 
فولاد ایران، افزایش قیمت انرژی عامل اصلی تورم در بسیاری از کشورها حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین بود. با این حال، قیمت های عمده فروشی به دلیل کاهش تقاضای جهانی و پر شدن تاسیسات ذخیره سازی گاز اروپا، به کاهش ادامه می دهد. اما قیمت انرژی همچنان بر اساس استانداردهای تاریخی در بسیاری از کشورها، به ویژه در اروپا، که بحران شدیدتر بوده است، بالا باقی مانده است.
تورم بالاتر همچنین فراتر از انرژی به بسیاری از اقلام دیگر سرایت کرد و افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه بر فقیرترین مصرف کنندگان ضربه زد. با این حال، تورم مواد غذایی در حال حاضر نشانه هایی از کاهش را در بیشتر کشورها نشان می دهد. ولی در حالی که آنها در ماه های اخیر کاهش یافته اند، اما هنوز هم در سطوح بالایی قرار دارند.
نکته قابل توجه دیگر قیمت مسکن است. این مورد در بسیاری از کشورها در طول همه‌گیری، به دلیل سیاست‌های پولی بسیار سست و طرح‌های حمایت از درآمد دولت افزایش یافت. با این حال، نرخ بالاتر وام مسکن در حال حاضر منجر به کاهش قابل توجه رشد قیمت مسکن در بسیاری از کشورها شده است.


منبع: فایننشال تایمز


۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۲۷۵
کد خبر : ۶۸,۷۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید