به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نرخ های بالای دردسر ساز برای اقتصاد امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس استراتژی سرمایه گذاری State Street در EMEA روز سه شنبه گفت اگر فدرال رزرو به زودی در مورد نرخ بهره اقدامی نکند، اقتصاد ایالات متحده ممکن است در سال 2025 به سمت دردسرهای عظیم پیش برود.
الطاف کسام گفت که مکانیسم‌های سیاست پولی کلاسیک «شکسته شده‌اند»، به این معنی که هر تغییری که توسط فدرال رزرو انجام می‌شود در حال حاضر بیشتر طول می‌کشد تا به اقتصاد واقعی نفوذ کند.
وی اظهار کرد، روند بدهی مصرف کنندگان ایالات متحده، که معمولاً بزرگترین بدهی آنها وام مسکن آنها است، عمدتاً بر اساس نرخ ثابت طولانی مدت تضمین شده است. به این ترتیب، تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر ممکن است تا زمانی که آنها به بازپرداخت مالی نرسند، احساس نشود.
کسام گفت: «مشکل این است که اگر نرخ‌ها تا سال 2025 در همین سطح باقی بمانند، آن زمان دیوار بزرگی برای تامین مالی مجدد در پیش است و آنگاه شاهد شکستن چیزهای بیشتری خواهیم بود.» او افزود: «در حال حاضر، مصرف‌کنندگان و شرکت‌های بزرگ افزایش نرخ بهره را احساس نمی‌کنند.»
به گزارش 
فولاد ایران، انتظارات از کاهش کوتاه مدت نرخ بهره فدرال رزرو اخیراً در میان داده های مداوم تورم و اظهارنظرهای تندروانه سیاست گذاران کمرنگ شده است.
مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز دوشنبه گفت: «هیچ فوریتی» برای کاهش نرخ بهره آمریکا وجود ندارد، زیرا اقتصاد و بازار کار همچنان نشانه‌هایی از قدرت نشان می‌دهند و تورم همچنان بالاتر از هدف فدرال رزرو 2 درصد است.
تا همین اواخر در ماه گذشته، بازارها تا سه کاهش نرخ در سال جاری را پیش بینی می کردند که اولین مورد در ژوئن بود. با این حال، مجموعه ای از بانک ها از آن زمان جدول زمانی خود را به عقب انداخته اند، به طوری که بانک های آمریکا و دویچه بانک هر دو هفته گذشته گفتند که اکنون انتظار دارند تنها یک کاهش نرخ در دسامبر داشته باشند.


منبع: CNBC

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱۲۳
کد خبر : ۶۹,۲۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید