به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مقابله جدید امریکا با واردات مواد معدنی حیاتی از چین

مقابله جدید امریکا با واردات مواد معدنی حیاتی از چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران- جو بایدن، ریاست جمهوری امریکا، در تلاش برای تقویت تولید داخلی در صنایع معدنی حیاتی، تعرفه های وارداتی از چین، از جمله باتری ها و مواد معدنی حیاتی را افزایش خواهد داد. این اقدام شامل نیمه هادی ها و سلول های خورشیدی نیز می باشد.
کاخ سفید اعلام کرد گامی که بایدن قبلا برای افزایش تعرفه‌ها بر برخی محصولات فولادی و آلومینیومی اعلام کرده بود، امسال اجرایی خواهد شد. پیش بینی می شود که این تغییرات حدود 18 میلیارد دلار واردات سال جاری را تحت تأثیر قرار دهد. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: «روش های تجاری ناعادلانه چین در مورد انتقال فناوری، مالکیت معنوی و نوآوری، مشاغل و کارگران آمریکایی را تهدید می کند.
به گزارش فولاد ایران،بر این اساس نرخ تعرفه باتری های لیتیوم یون  مخصوص خودروهای برقی امسال از 7.5 درصد به 25 درصد افزایش می یابد، در حالی که نرخ تعرفه باتری های لیتیوم یون غیر خودرو های برقی در سال 2026  از 7.5 درصد به 25 درصد افزایش می یابد. نرخ تعرفه قطعات باتری در سال 2024 از 7.5 درصد به 25 درصد افزایش می یابد و نرخ تعرفه گرافیت طبیعی و آهنرباهای دائمی نیز در سال 2026  از صفر به 25 درصد افزایش خواهد یافت. نرخ تعرفه برخی مواد معدنی حیاتی دیگر نیز امسال از صفر به 25 درصد افزایش خواهد یافت.
از طرفی وزارت بازرگانی چین از دولت بایدن خواسته تعرفه های افزایش یافته را لغو کند و آنچه را که «کار اشتباه» خوانده، اصلاح کند، چین «قاطعانه مخالف» تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه ها بر واردات کالاهای چینی است و این اقدام را «دستکاری سیاسی» می داند.
بر اساس آمار، امریکا در سال گذشته میلادی 427 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرد و 148 میلیارد دلار به اقتصاد شماره 2 جهان صادر کرده است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۲۰۰
کد خبر : ۶۹,۵۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید