به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترمز تولید باتری ها در چین برای جلوگیری از مازاد عرضه

پایگاه خبری فولاد ایران- مقامات چینی پیش نویس دستورالعملی را در مورد قوانین جدید برای صنعت باتری داخلی صادر کرده اند که به نظر می رسد هدف آن رسیدگی به ظرفیت مازاد فعلی در این بخش است.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین روز چهارشنبه از مجموعه قوانین جدیدی رونمایی کرد که حداقل استانداردهای چگالی انرژی و مشخصات سخت‌گیرانه ‌تر باتری را تعیین می‌کند و همچنین توصیه می‌کند که شرکت‌ها باید از ساخت کارخانه ‌های جدیدی که ظرفیت تولید را افزایش می‌دهند، خودداری کنند.
به گزارش فولاد ایران، ماه گذشته تخمین زده شد که در سال 2023، تولید باتری های لیتیوم یونی در چین به تنهایی برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای باتری کافی بود.
در سطح جهانی، تقاضا برای باتری‌های لیتیوم یونی برای صنعت خودروهای الکتریکی (EV) و ذخیره‌سازی ثابت در حدود 950 گیگاوات ساعت در سال 2023 برآورد شد. تولید چین برای پاسخگویی به این تقاضا کافی بود، در حالی که ظرفیت تولید باتری در جهان در سال گذشته نزدیک به 2600 گیگاوات ساعت، بیش از دو برابر تقاضا بود.
از آنجایی که ظرفیت تولید در چین در سال‌های اخیر رونق گرفته است، این کشور به صادرکننده اصلی باتری برای صنعت خودروهای برقی تبدیل شده است و ایالات متحده و اتحادیه اروپا اکنون در تلاش هستند تا با تقویت زنجیره تامین، سلطه چین را در زنجیره تامین مهار کنند.
آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش جهانی چشم انداز EV 2024 خود اعلام کرد، چین بزرگترین صادرکننده باتری های برقی در جهان است و حدود 12 درصد از باتری های EV آن صادر می شود.
این آژانس خاطرنشان کرد که در حال حاضر، چین تقریباً 90 درصد از ظرفیت تولید مواد فعال کاتد نصب شده جهانی و بیش از 97 درصد از ظرفیت تولید مواد فعال آند را در اختیار دارد.


منبع: Oilprice

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۲۲۱
کد خبر : ۶۹,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید