به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درخواست چین از خودروسازان برای استفاده از تراشه های داخلی

پایگاه خبری فولاد ایران – چین از بزرگ‌ترین خودروسازان این کشور می‌خواهد تا یک چهارم تراشه‌های خود را تا سال 2025 از بازار داخلی تامین کنند، زیرا بزرگترین بازار خودروی جهان در بحبوحه تشدید تنش‌ها با ایالات متحده به دنبال ایجاد یک زنجیره تامین نیمه‌رسانا است.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات از خودروسازان از جمله SAIC Motor، BYD، Dongfeng Motor، GAC Motor و FAW Group خواسته است تا خرید محلی تراشه های مرتبط با خودرو را تا سال آینده به 20 تا 25 درصد افزایش دهند.
به گزارش فولاد ایران، سالانه بیش از 30 میلیون خودرو در چین فروخته می‌شود که حدود یک سوم فروش جهانی است، اما عرضه تراشه‌های خودروی داخلی تنها حدود 10 درصد است.
تلاش پکن برای افزایش استفاده از تراشه های داخلی همزمان با تشدید جنگ فناوری بین ایالات متحده و چین است. ایالات متحده برنامه هایی را برای اعمال تعرفه 100 درصدی بر خودروهای الکتریکی چینی در سال جاری و افزایش تعرفه بر نیمه هادی های ساخت چین به 50 درصد در سال 2025 اعلام کرده است. این بدان معناست که تولیدکنندگان و تامین کنندگان تراشه چینی می توانند از این سیاست سود ببرند، زیرا از نظر فنی تحت تأثیر محدودیت های کنترل صادرات ایالات متحده در فناوری پیشرفته ساخت تراشه قرار نمی گیرند.
طبق گفته شرکت تحقیقاتی Yole Group، ارزش نیمه هادی هر خودرو تا سال 2028 از 540 دلار در سال 2022 به 912 دلار افزایش می یابد.
چین دارای برتری قابل توجهی در خودروهای برقی است که بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، 18 درصد از کل خودروهای فروخته شده در این کشور در سال 2023 را به خود اختصاص داده است، در حالی که این رقم در سال 2022، 14 درصد و در سال 2018 تنها 2 درصد بوده است. در سال 2023، نزدیک به 60 درصد از ثبت نام های جدید خودروهای برقی جهان در چین، نزدیک به 25 درصد در اروپا و 10 درصد در ایالات متحده بود.


منبع: فایننشال تایمز

۵ خرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۴۶
تعداد بازدید : ۱۸۹
کد خبر : ۶۹,۶۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید