به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تهدید چین به اعمال تعرفه های تلافی جویانه

پایگاه خبری فولاد ایران- پکن همچنان در حال بررسی اقدامات تلافی جویانه خود در پی افزایش شدید تعرفه های گمرکی در هفته گذشته توسط دولت بایدن بر روی یک سری از واردات فناوری چینی، از جمله تراشه های کامپیوتری، باتری های برقی و محصولات فناوری پزشکی است.
روز چهارشنبه شاهد بودیم که سهام خودروسازان لوکس اروپایی مانند بی‌ام‌و، مرسدس بنز، تاتا موتورز (جگوار لندرور) و گروه فولکس واگن (آئودی) پس از یک مقاله تهدیدآمیز دولتی چینی، همگی کاهش یافتند. چین باید به منظور کاهش واردات به عنوان بخشی از تلاش‌ های گسترده‌تر این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج توسعه سبز صنعت خودرو، افزایش نرخ تعرفه موقت بر خودروهای وارداتی با موتورهای بزرگ را در نظر بگیرد.
به گزارش فولاد ایران، چین اعلام کرده است که آماده است تا تعرفه ‌های 25 درصدی را اعمال کند که افزایش قابل توجهی از نرخ فعلی تعرفه 15 درصدی خواهد بود.
به طور جداگانه در این هفته، اتاق بازرگانی چین به اتحادیه اروپا در یک کمپین پیام رسان، هشدار خود را صادر کرد.
این اقدام بالقوه پیامدهایی برای خودروسازان اروپایی و آمریکایی دارد، به‌ویژه با توجه به تحولات اخیر مانند اعلام واشنگتن در مورد افزایش تعرفه ‌ها بر خودروهاي الکتریکی چینی و آمادگی بروکسل برای اقدامات اولیه در تحقیقات ضد یارانه‌ای در مورد خودروهای برقی چینی.
روز یکشنبه، وزارت بازرگانی چین از تحقیقات ضد دامپینگ در مورد واردات کوپلیمر پلی اکسی متیلن - یک ماده شیمیایی که معمولا در مهندسی خودرو استفاده می شود - از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن و تایوان خبر داد.


منبع: Oilprice

۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۵
تعداد بازدید : ۲۰۲
کد خبر : ۶۹,۶۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید