به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تایلند، قطب بعدی خودروهای الکتریکی!

پایگاه خبری فولاد ایران- چندین کشور به سرعت در حال توسعه صنایع رو به رشد خودروهای الکتریکیEV  خود هستند تا تقاضای رو به رشد خودروهای برقی را برآورده کنند و در زمینه تولید با چین رقابت کنند. آسیا در سال‌ های اخیر برای تولید ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی و باتری‌ها در صدر قرار گرفته است. با توجه به اینکه ایالات متحده به دنبال کاهش وابستگی خود به چین برای محصولات انرژی تجدیدپذیر از جمله خودروهای برقی است، خودروسازان به دنبال سایر کشورهای آسیایی هستند تا خودروها و باتری های خود را توسعه دهند و تایلند به طور فزاینده ای برای سرمایه گذاران جذاب به نظر می رسد.
به گزارش فولاد ایران، تایلند به سرعت در حال تبدیل شدن به پایتخت خودروهای الکتریکی در آسیای جنوب شرقی است که بر پایه صنعت خودروسازی قوی خود ساخته شده است. چندین شرکت خارجی مانند تویوتا و میتسوبیشی ژاپن و همچنین جنرال موتورز، فورد، مرسدس بنز و بی ام و فعالیت خود را در این کشور آسیای جنوب شرقی آغاز کرده اند. این مکان با سابقه ای از تخصص در این بخش، مکان مناسبی برای تولید ارزان قیمت است. همچنین برای شرکت هایی که به دنبال توسعه بازار صادرات خود فراتر از اروپا و آمریکای شمالی به آسیا و اقیانوسیه هستند ایده آل است.
تایلند به دلیل شهرت قوی خود در خودروسازی، به سرعت صنعت تولید خودروهای برقی خود را با حمایت مالی سبز از بانک توسعه آسیاییADB  توسعه داده است. سال گذشته، دولت تایلند یک استراتژی پنج ساله ارتقای سرمایه گذاری را برای حمایت از توسعه اقتصاد سبز، با تمرکز بر پنج بخش استراتژیک از جمله زنجیره تامین EV، راه اندازی کرد. برای تشویق سرمایه‌گذاری، دولت سیاستی را برای «تا 13 سال معافیت مالیاتی بر درآمد شرکت‌ها» به عنوان سایر مشوق‌های مالی معرفی کرد. تویوتا، بی وای دی، گریت وال موتور، SAIC موتور و مرسدس بنز تنها برخی از شرکت هایی هستند که به دنبال توسعه بخش های خودروهای برقی خود در تایلند هستند.
در ماه های اخیر، تسلا علاقه بیشتری به بازار تایلند نشان داده است. ایلان ماسک به دنبال مکان‌های احتمالی برای کمپانی عظیم بعدی خود است و تایلند به خوبی می‌تواند پاسخ آن را ارائه دهد. حرکت به تایلند می تواند بازار مصرف منطقه ای جدیدی را برای تسلا باز کند و همچنین پتانسیل تولید ارزان قیمت را فراهم کند.
علاوه بر شرکت های آمریکایی که به دنبال بازارهای جایگزین آسیایی هستند، خود چین نیز به دنبال گسترش فعالیت های خود در زمینه خودروهای الکتریکی به سایر نقاط آسیا است. در ماه آوریل، خودروساز دولتی چین، Chery Automobile، پس از دو سال بحث و گفتگو، برنامه‌های خود را برای توسعه 50000 دستگاه باتری در سال و کارخانه هیبریدی EV در تایلند اعلام کرد. انتظار می رود عملیات در سال 2025 آغاز شود و تا سال 2028 تولید به 80000 واحد در سال افزایش یابد.
از نظر بازار داخلی، جذب خودروهای برقی در تایلند کم است، اما انتظار می‌رود به لطف سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در تولید، زیرساخت شارژ و حمل‌ونقل عمومی سبز رشد کند. بانک توسعه آسیایی در حال سرمایه گذاری در شرکت انرژی های تجدیدپذیر Energy Absolute است که باتری های لیتیوم یونی را برای حمل و نقل و برق تولید می کند و زیرساخت های شارژ EV را برای طیف وسیعی از خودروهای برقی از جمله کشتی های الکترونیکی، اتوبوس های الکترونیکی و خودروهای الکترونیکی تولید می کند. بانک توسعه آسیایی در سال 2021 یک وام سبز 47.6 میلیون دلاری به Energy Absolute برای توسعه یک پروژه انرژی بادی و گسترش شبکه شارژ EV تایلند با نصب 3600 ایستگاه شارژ در شهرهای بزرگ ارائه کرد. همچنین بودجه ای را برای توسعه پروژه E Smart Bangkok Mass Rapid Electric Ferries - اولین ناوگان کشتی برقی برای حمل و نقل سریع انبوه در منطقه، و همچنین خرید تا 1200 فروند اتوبوس برقی ارائه کرد.
تایلند با تکیه بر شهرت دیرینه خود به عنوان یک خودروساز بزرگ، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تولید کننده بزرگ خودروهای برقی است، با صنعت تولیدی که انتظار می رود با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی بیشتر گسترش یابد. شرکت‌هایی از سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به دلیل تولید ارزان قیمت، دسترسی به مواد حیاتی و سیاست‌های مطلوب خودروهای الکتریکی در تایلند در حال سرمایه‌گذاری در عملیات تولید خودروهای برقی در تایلند هستند. علاوه بر این، از آنجایی که ایالات متحده اعتبارات مالیاتی برای خرید خودروهای برقی چینی را در سال‌های آینده کاهش می‌دهد، تایلند می‌تواند جایگزین جذابی برای خودروسازان شود.


منبع: Oilprice

۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۵
تعداد بازدید : ۲۲۰
کد خبر : ۶۹,۶۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید