به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر فناوری جدید باتری بر چالش های عمده کربن زدایی

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که انتقال انرژی پاک جهانی به خوبی در حال انجام است، هنوز موانع فنی حل نشده ای بین صنعت انرژی فعلی ما و توانایی برای دستیابی به اهداف جهانی آب و هوا تا اواسط قرن وجود دارد. بسیاری از موارد واضح و قابل دسترس در لیست کارهایی است که باید انجام شود. به عنوان مثال، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، نصب نیروگاه های خورشیدی و بادی، و کارآمدتر کردن خانه ها و لوازم خانگی، اما دیگر پلتفرم‌های کلیدی مسیر به سوی صفر خالص به فناوری‌های هنوز اثبات نشده متکی هستند.
به گزارش 
فولاد ایران، دو مورد از این مشکلات پیچیده، یافتن راه‌ حل ذخیره‌سازی انرژی درازمدت برای امکان اتکا به ترکیب انرژی‌های تجدیدپذیر 100% بدون به خطر انداختن امنیت انرژی، و دوم کربن زدایی بخش‌هایی که به سختی کاهش می‌یابند مانند حمل‌ونقل سنگین، هوانوردی، آهن و فولاد و مواد شیمیایی و پتروشیمی. گشودن راز حل این مسائل، این پتانسیل را دارد که صنعت انرژی پاک را آنطور که ما می شناسیم مختل کند و ما را در مسیر بی طرفی کربن قرار دهد و همچنین بخش های اقتصادی جدیدی با پتانسیل عظیم برای رشد سریع ایجاد کند.
در فرآیند تلاش برای حل معمای ذخیره طولانی مدت انرژی، یک شرکت باتری سبز به طور تصادفی راه حلی برای یکی از مشکلات کلیدی دیگری که جنبش کربن زدایی با آن مواجه است، ارائه کرده است: پاکسازی صنعت آهن و فولاد. در یک پیشرفت خیره کننده، Form Energy از فناوری نوآورانه باتری خود برای حل دو مشکل کاملاً متفاوتی که صنعت انرژی جهانی را آزار می دهد استفاده می کند.
تامین‌کننده انرژی سبز مستقر در ماساچوست از باتری نوآورانه «iron air» برای ذخیره انرژی پاک در فواصل طولانی‌تر نسبت به باتری‌های لیتیوم یون استاندارد استفاده می‌کند. باتری با تبدیل اکسید آهن به آهن خالص انرژی پاک را ذخیره می کند و با تبدیل مجدد آهن به اکسید آهن آن را به شبکه تغذیه می کند. و همین فرآیند را می توان برای پاکسازی بخش اساسی صنعت آهن و فولاد به کار برد.  
تصفیه سنگ آهن برای استفاده در فولادسازی به طور سنتی یکی از کربن برترین اجزای زنجیره تامین فولاد بسیار کثیف است. به طور کلی، فرآیند تصفیه اکسید آهن و هیدروکسید آهنی که از زمین استخراج می‌شوند، به مقادیر زیادی زغال سنگ کک‌ با انتشار بالا نیاز دارد. در نتیجه، تولید فولاد بزرگترین بخش تولیدی روی کره زمین است که مسئول حداقل 7 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای ساخته دست بشر است.  
در حال حاضر برخی از گزینه‌های موجود برای پاکسازی صنعت فولادسازی وجود دارد، اما هیچ‌یک راه‌حل اصلی نبوده است.
تیم Form Energy می گوید که این فرآیند می تواند به طور مداوم و با راندمان بالا اجرا شود. در واقع، آنها ادعا می کنند که این پتانسیل رقابت مالی با فناوری های معمولی کوره های سوخت فسیلی را دارد. در حالی که Form هنوز باید ثابت کند که این کار از نظر تجاری قابل دوام است، پتانسیل رقابتی آن قابل توجه است.
مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: "به‌عنوان عنصر سازنده اقتصاد جهانی، ردپای کربن فولاد تقریباً هر صنعت را از خودروسازی و ساخت‌وساز گرفته تا ماشین‌آلات، حمل‌ونقل و انرژی تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه کربن زدایی فولاد پیامدهای پایین دستی عمده ای برای تعداد زیادی از بخش های اقتصادی خواهد داشت. اگر دو میلیارد تن فولاد خامی که هر سال در جهان تولید می‌شود، فولاد سبز باشد، نه تنها میزان انتشار فولاد را کاهش می‌دهد، بلکه انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای همه صنایع وابسته به فولاد کاهش می‌دهد.»


منبع: Oilprice

۸ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۲۴
تعداد بازدید : ۲۳۶
کد خبر : ۶۹,۶۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید