به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ظهور منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان یک مرکز جذب و ذخیره کربن

پایگاه خبری فولاد ایران- منطقه آسیا و اقیانوسیه APAC به سرعت به عنوان یک بازیگر کلیدی در بخش جذب و ذخیره کربن CCS در حال ظهور است. کشورهای آسیایی علیرغم چالش‌هایی که برای تعدادی از کشورهای منطقه از جمله شرایط نامناسب زمین‌شناسی برای جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن وجود دارد، تلاش‌های کربن‌زدایی خود را تشدید می‌کنند.
به گزارش فولاد ایران، تحقیقات ریستاد انرژی استرالیا، مالزی و اندونزی را به‌عنوان قطب‌ های نوظهور در منطقه APAC نشان می‌دهد که به دلیل پتانسیل ذخیره‌سازی دی‌اکسید کربنCO2  در مخازن نفت و گاز فرسوده‌شان و مقررات زیست‌محیطی سخت‌تر، علی‌رغم بهبودها و به‌روزرسانی‌های اخیر در سیاست‌ها، هدایت می‌شوند.
شناخت روزافزون پتانسیل این مخازن، همراه با فوریت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که تقاضا برای ذخیره دی اکسید کربن را تحریک می کند، منطقه را برای جذب بخش قابل توجهی از 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده در CCUS در سراسر APAC قرار می دهد، که انتظار می رود از دهه آینده
آسیای جنوب شرقی به عنوان یک رقیب امیدوارکننده در منطقه ظاهر شود و برخی از مقرون به صرفه ترین گزینه های ذخیره سازی CO2 را در سراسر منطقه APAC ارائه دهد.
این جذابیت، کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی را که مشتاق راه حل های فرامرزی هستند، واداشته است تا با همتایان خود مانند شرکت های آسیای شرقی و همچنین بازیگران آسیای جنوب شرقی و استرالیا متحد شوند. این همکاری منطقه‌ای رو به رشد به دلیل تراکم بالای جمعیت و زیرساخت‌های داخلی محدود در برخی از کشورهای آسیایی تقویت می‌شود و آنها را وادار می‌کند تا راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را فراتر از مرزهای خود جستجو کنند.
رقابت برای رهبری کاهش CO2 در APAC ادامه دارد. سیاست گذاران در حال برداشتن شکاف های نظارتی هستند تا به طور کامل زنجیره ارزش CCS را باز کرده و از طریق مشوق های پروژه یک محیط سرمایه گذاری دوستانه ایجاد کنند. در نهایت، منطقه ای با مقرون به صرفه ترین راه حل ها و مسیری روشن برای ذخیره سازی CO2 پدیدار خواهد شد. اقدام قوی دولت ها، شامل تامین مالی و ایجاد یک چارچوب استاندارد CCS نیز در این راستا حیاتی خواهد بود.


منبع: ریستاد انرژی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۲
تعداد بازدید : ۲۶۳
کد خبر : ۶۹,۷۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید