به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چالش های افزایش انرژی خورشیدی برای شبکه انرژی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- هیچ منبع انرژی دیگری در ایالات متحده در نیم دهه گذشته به اندازه انرژی خورشیدی رشد سریعی نداشته است. اما افزایش روزافزون تاسیسات خورشیدی شروع به ایجاد انحراف در سیستم‌های توزیع و انتقال برق در ایالت‌های برتر تولیدکننده انرژی خورشیدی مانند کالیفرنیا کرده و چالش‌هایی را برای شرکت‌ها و شبکه ایجاد کرده است.
به گزارش 
فولاد ایران، ذخیره‌سازی باتری می‌تواند به کاهش این چالش‌ها کمک کند، و اگرچه در حال افزایش است، اما همچنان از ظرفیت‌های خورشیدی اضافه شده عقب است. پس جای تعجب نیست که علیرغم کاهش مداوم تولید نیروی زغال سنگ ایالات متحده، سهم زغال سنگ در ترکیب برق آمریکا همچنان بالای 15 درصد است، بیش از هر منبع انرژی تجدید پذیر.
همه منابع انرژی تجدیدپذیر در مجموع -بادی، خورشیدی، برق آبی، زیست توده و زمین گرمایی- برای اولین بار در سال 2022 از تولید زغال سنگ در بخش انرژی الکتریکی ایالات متحده پیشی گرفتند. اما زغال سنگ هنوز هم حدود 16 درصد از تولید برق را در اختیار دارد، بیش از بیش از سهم باد حدود 11 درصد، نیروی آبی 6 درصد یا انرژی خورشیدی 4 درصد از ترکیب تولید برق است.
بر اساس داده های EIA، انرژی خورشیدی پس از افزایش 155 درصدی بین سال های 2018 و 2023، اکنون حدود 6 درصد از کل تولید برق ایالات متحده را تشکیل می دهد.
اما در حالی که انرژی خورشیدی سیستم تولید برق ایالات متحده را سبزتر کرده است، آن را به ویژه در بازار برتر خورشیدی، کالیفرنیا، بی ثبات تر کرده است. اوج تولید برق خورشیدی همزمان با کمترین تقاضای برق مسکونی در طول ظهر است.
برای کنار آمدن با انرژی خورشیدی طبیعی و وابسته به آب و هوا، شبکه به ذخیره باتری بسیار بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر موجود است نیاز دارد تا تفاوت در اوج خروجی و اوج تقاضا و تغییرات زیاد قیمت برق را برطرف کند. در همین راستا، ذخیره سازی باتری در حال افزایش است، اما باید از پیش بینی های خوش بینانه دولت فراتر رود تا در صورت نیاز برق تامین شود.
در اوایل سال جاری، EIA تخمین زد که ذخیره انرژی خورشیدی و باتری 81 درصد از ظرفیت جدید تولید برق ایالات متحده در سال 2024 را تشکیل می دهد. توسعه دهندگان و صاحبان نیروگاه ها قصد دارند در سال جاری 62.8 گیگاوات ظرفیت تولید برق جدید در مقیاس عمومی را اضافه کنند. طبق پیش‌بینی EIA، خورشیدی با 58 درصد، بیشترین سهم ظرفیت جدید را در سال 2024 به خود اختصاص خواهد داد و پس از آن ذخیره باتری با 23 درصد قرار دارد. رشد افزودنی های خورشیدی تقریباً دو برابر افزایش 18.4 گیگاواتی در سال گذشته خواهد بود که خود رکوردی برای نصب سالانه خورشیدی در مقیاس کاربردی در ایالات متحده بود.
EIA خاطرنشان کرد: با کاهش اثرات چالش‌های زنجیره تامین و محدودیت‌های تجاری، انرژی خورشیدی همچنان از ظرفیت‌های اضافه شده از دیگر منابع تولید پیشی می‌گیرد.
همچنین انتظار می‌رود که ظرفیت ذخیره‌سازی باتری در ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ تقریباً دو برابر شود، زیرا توسعه‌دهندگان قصد دارند امسال ۱۴.۳ گیگاوات حافظه باتری را به ۱۵.۵ گیگاوات موجود اضافه کنند. اد کروکس، نایب رئیس آمریکا در Wood Mackenzie، هفته گذشته نوشت: «انتظار دارد که ذخیره باتری در ایالات متحده در دهه آینده سریعتر از باد یا خورشید رشد کند.»


منبع: Oilprice

۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۲
تعداد بازدید : ۲۸۴
کد خبر : ۶۹,۶۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید