به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گزینه های حزب کارگر برای تقویت تجارت با اروپا چیست؟

پایگاه خبری فولاد ایران- حزب کارگر وعده داده است که در صورت انتخاب شدن در 4 ژوئیه، ترتیبات تجاری بریتانیا با اروپا را بهبود می بخشد، اما با محدودیت های سخت. اینها شامل عدم موافقت با اقداماتی است که مهاجرت را افزایش می دهد، یا پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا یا اتحادیه گمرکی.
کارشناسان تجاری هشدار داده اند که تعهدات مانیفست حزب کارگر در مورد خنثی کردن برگزیت، منافع اقتصادی «حداقلی» را به همراه خواهد داشت. با این حال، برخی می گویند که بهبود در خطوط قرمز حزب امکان پذیر است و این می تواند مزایای واقعی را برای بریتانیا به ارمغان بیاورد.
قرارداد دامپزشکی برای افزایش صادرات
به گزارش فولاد ایران، برای افزایش صادرات، حزب کارگر متعهد شده است که یک توافقنامه دامپزشکی با اتحادیه اروپا امضا کند. این معامله می‌تواند میزان تشریفات اداری در مرز را برای محصولات گیاهی و حیوانی کاهش دهد، اما مقیاس هر مزیتی بستگی به این دارد که بریتانیا چقدر می‌خواهد جاه‌طلبی داشته باشد. یک معامله "به سبک نیوزلند" فقط تا حدی کنترل و کاغذبازی کالاهای ورودی به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد. در همین حال، یک توافق بالا به سبک سوئیسی می‌تواند تقریباً تمام تشریفات دست و پا گیر را حذف کند، اما بریتانیا را ملزم می‌کند بپذیرد که به طور خودکار از قوانین اتحادیه اروپا و صلاحیت دادگستری اروپا پیروی می‌کند.
یک مطالعه در سال جاری توسط دانشگاه استون نشان داد که یک توافق با همسویی بالا می‌تواند صادرات مواد غذایی و گیاهی بریتانیا به اتحادیه اروپا را 22 درصد یا حدود 2 میلیارد پوند در سال بر اساس صادرات فعلی 8.6 میلیارد پوندی در سال 2023 افزایش دهد.
همسویی نظارتی بر کالاهای صنعتی
در مورد کالاهای صنعتی، صدراعظم ریچل ریوز، نشان داده است که بریتانیا تحت رهبری حزب کارگر می‌تواند به دنبال همسویی با مقررات صنعتی اتحادیه اروپا در زمینه‌هایی مانند صنایع شیمیایی باشد تا اصطکاک مرزی برای صادرکنندگان بریتانیا را کاهش دهد. کارشناسان هشدار می دهند که همسویی یک جانبه مزایای محدودی خواهد داشت زیرا شرکت های بریتانیایی همچنان باید پایبندی خود را در مرز نشان دهند.
دسترسی بیشتر به بازار مستلزم تسلیم شدن به صلاحیت دادگاه‌های اتحادیه اروپا و آژانس‌های نظارتی است. با این حال، گروه‌های تجاری مانند اتاق‌های بازرگانی بریتانیا خواستار همسویی یک‌جانبه حتی با مقررات اولیه اتحادیه اروپا در مورد کالاهای تجاری شده‌اند و استدلال می‌کنند که همچنان هزینه‌های کسب‌وکارهایی را که مجبور به پیروی از دو رژیم نظارتی متفاوت هستند، کاهش می‌دهد.
توافقنامه گمرکی جدید
حزب کارگر پیوستن به اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا را رد کرده است، اما مقامات اتحادیه اروپا می گویند که معاملات برای کاهش دفعات بازرسی های خارج از اتحادیه امکان پذیر است. کنوانسیون پان یورو- مدیترانه PEM، یک توافقنامه اتحادیه گمرکی بین اتحادیه اروپا و 20 کشور از جمله چندین کشور در خاورمیانه و بالکان است. به گفته آنا جرژوسکا از مشاوره Trade & Borders، پیوستن به PEM برای شرکت‌های بریتانیایی با زنجیره‌های تامینی که دو یا چند کشور PEM را در بر می‌گیرد، سودمند خواهد بود و به آنها کمک می‌کند کالاهای بدون تعرفه را به اتحادیه اروپا ارسال کنند. او اضافه کرد که پیوستن به PEM همچنین به کسب‌وکارهای بریتانیا این امکان را می‌دهد تا از معاملات تجاری که بریتانیا پس از برگزیت، زمانی که قراردادهای تجاری اتحادیه اروپا به معاملات دوجانبه تبدیل شد، منعقد کرد، بهتر استفاده کنند.
بهبود روابط مردم با مردم
حزب کارگر تاکنون وعده داده است که با اتحادیه اروپا درباره «توافقنامه تور فرهنگی» مذاکره کند تا تورهای گروه‌ها و ارکسترهایی را که تحت تأثیر شرایط ویزای پس از برگزیت و مجوزهای لازم قرار گرفته‌اند، آسان‌تر کند.
حزب کارگر یک «طرح جابجایی جوانان» گسترده‌تر را برای آسان‌تر کردن زندگی و کار برای جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله از بریتانیا و اتحادیه اروپا در خارج از کشور یا هر اقدامی که مهاجرت را افزایش می‌دهد، رد کرد. اما اقتصاددانان می گویند با توجه به اقدامات اخیر دولت بریتانیا برای محدود کردن مهاجرت قانونی، چنین معامله یا سایر معاملات برای بهبود تحرک حرفه ای برای تجارت مفید خواهد بود.
معامله ای در مورد صلاحیت های حرفه ای
ریوز قول داده است که برای «شناسایی متقابل» صلاحیت ها مذاکره کند تا به متخصصان اتحادیه اروپا و بریتانیا، مانند مهندسان، معماران و حسابداران، اجازه دهد تا بتوانند از اعتبار خود در کشورهای یکدیگر استفاده کنند.
همکاری در زمینه مالیات کربن
هم اتحادیه اروپا و هم بریتانیا قرار است در سال‌های 2026 و 2027 مالیات‌های مرزی جدید کربنی یا CBAM را معرفی کنند که برای تشویق صنعت جهانی برای کاهش انتشار کربن طراحی شده‌اند.
صنایعی مانند فولادسازان و تولیدکنندگان برق هشدار داده اند که داشتن دو CBAM مجزا باعث بوروکراسی مرزی و قبوض به صدها میلیون پوند در نتیجه محاسبه و اعلام محتوای کربن محصولات وارداتی می شود.
مقامات کارگری می گویند که حزب از نزدیک به این موضوع نگاه می کند که چگونه می تواند اصطکاک را با پیوند مجدد کامل رژیم های قیمت گذاری کربن اتحادیه اروپا و بریتانیا که پس از برگزیت از هم جدا شده بودند، کاهش دهد، یا حداقل با رژیم اتحادیه اروپا هماهنگی بیشتری برای کاهش تشریفات اداری داشته باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۱ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸
تعداد بازدید : ۲۸۶
کد خبر : ۷۰,۰۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید