به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات تورم مرکزی منطقه یورو و کاهش بازارهای اروپایی

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از جلسه مثبت روز دوشنبه، استوکس 600 کاهش هفته گذشته را از سر گرفت. شاخص پاناروپایی موقتاً حدود 0.4 درصد کاهش یافت، به طوری که شاخص FTSE 100 بریتانیا 0.6 درصد، Dax آلمان 0.7 درصد و Cac فرانسه 0.3 درصد کاهش یافت. آیبکس اسپانیا با کاهش 1.3 درصدی پیشتاز این کاهش ها بود.
بیشتر بخش‌ها در وضعیت قرمز قرار داشتند و سهام بیمه 1.6 درصد کاهش یافت، در حالی که نفت و گاز 0.55 درصد بالاتر رفتند.
آژانس آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که مطابق با انتظارات اقتصاددانان مورد نظر رویترز، تورم اصلی در منطقه یورو در ماه ژوئن به 2.5 درصد کاهش یافته است.
با این حال، ارقام تحت نظارت دقیق برای تورم اصلی و خدمات به طور سرسختانه بالا باقی ماندند و به ترتیب در 2.9٪ و 4.1٪ حفظ شدند.
بر اساس داده های LSEG، قیمت گذاری در بازار پول نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا تا پایان سال دو بار دیگر نرخ ها را 25 واحد کاهش خواهد داد.
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه گفت که این اتحادیه در مسیر کاهش تورم بسیار پیشرفته است.
به گزارش فولاد ایران، بازارهای آسیا-اقیانوسیه عمدتاً یک شبه سقوط کردند و با وال استریت که باعث شد Nasdaq Composite به رکورد جدیدی در پشت سهام فناوری دست یابد، رتبه‌های خود را شکستند.
در همین حال، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به پیشرفت تورم اشاره کرد، سهام ایالات متحده سقوط کرد، اما تکرار کرد که بانک مرکزی کاملاً آماده کاهش نرخ نیست.


منبع: CNBC

۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۷۰,۰۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید