به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

غول باتری چین از نخبگان اروپا برای گسترش زنجیره تامین بهره می برد

پایگاه خبری فولاد ایران- CATL چین، بزرگ‌ترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان، با صندوق‌های ثروت دولتی خارج از کشور و دفاتر خصوصی ابرثروتمندان درباره جمع‌آوری سرمایه ۱.۵ میلیارد دلاری برای ایجاد زنجیره تامین جهانی خود مذاکره کرده است. به گفته دو فرد مطلع، این صندوق به CATL مستقر در فوجیان، تامین کننده تسلا، فولکس واگن و فورد، کمک می کند تا اکوسیستم شرکت های مورد نیاز برای گسترش تولید در اروپا و سایر بازارهای خارجی را تامین مالی کند.
یکی از افراد مطلع در مورد این صندوق گفت، قوانین سرمایه گذاری مستقیم خارج از کشور چین، علیرغم داشتن 289 میلیارد یوان (40 میلیارد دلار) نقدینگی تا 31 مارس، برای CATL برای انجام حجم زیادی از سرمایه گذاری های بین المللی دشوار است. به عنوان بخشی از سیستم سختگیرانه کنترل سرمایه چین، پکن از شرکت ها می خواهد که برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی بالاتر از یک آستانه خاص، که معمولاً یک فرآیند بوروکراتیک سخت و چند ماهه است، تأییدیه دولت را دریافت کنند.
به گفته مردم، این سازنده باتری قصد دارد حدود 15 درصد از صندوق را در کنار سرمایه گذاران جهانی مشارکت دهد. آنها گفتند که این صندوق در درجه اول شرکت هایی را هدف قرار می دهد که می توانند CATL را در اروپا تامین کنند.
به گزارش فولاد ایران، این صندوق 1.5 میلیارد دلاری توسط Lochpine Capital مستقر در هنگ کنگ اداره می شود که در آگوست 2023 با نام CATL Capital تأسیس شد و نام خود را در ماه می تغییر داد. مردم گفتند که CATL با مرسدس بنز و خانواده های پشت سر دیگر خودروسازان برای سرمایه گذاری در صندوق تماس گرفته است. هدف این صندوق تسهیل انتقال انرژی جهانی با حمایت شرکای همفکر از سراسر جهان است.
 CATL در اروپا در حال گسترش است زیرا تنش بین پکن و واشنگتن برنامه های رشد آن در آمریکای شمالی را تهدید می کند. در ماه دسامبر، پس از اینکه شرکت آب و برق ایالات متحده دوک انرژی، باتری‌های CATL نصب شده در پایگاه تفنگداران دریایی کارولینای شمالی را قطع کرد، این شرکت به اتهاماتی مبنی بر اینکه تهدیدی برای امنیت ملی است، پاسخ داد.
یکی دیگر از افراد مرتبط با این صندوق گفت: هدف این صندوق "ایجاد زنجیره تامین در خارج از چین حتی با وجود تمام موانع ژئوپلیتیکی" است.
 CATLدر حال حاضر یک سهامدار بزرگ در CMOC ماینر چینی است. طرح توسعه باتری برای اروپا در حالی صورت می گیرد که بروکسل قصد دارد برای خودروهای الکتریکی وارداتی از چین تعرفه وضع کند، اقدامی که به گفته تحلیلگران، تولید داخلی بیشتر خودروسازان چینی را تشویق می کند. بزرگترین سازنده خودروهای برقی چین، BYD نیز در حال ساخت یک کارخانه در مجارستان است. ییل ژانگ، مدیر عامل شرکت مشاوره خودروسازی Foresight مستقر در شانگهای گفت: «زنجیره تامین خودرو در مجارستان در حال شکل گیری است، که اکنون یک قلعه بسیار مهم است.»


منبع: فایننشال تایمز

۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۲۹۷
کد خبر : ۷۰,۱۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید