به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین با شکایت WTO تعرفه خودروهای برقی بروکسل را به چالش می کشد

پایگاه خبری فولاد ایران- پکن به دلیل تشدید مناقشه تجاری با بروکسل، به تعرفه های اتحادیه اروپا بر صادرکنندگان خودروهای الکتریکی چینی واکنش نشان داد و شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.
در اوایل ژوئن، کمیسیون اروپا اعلام کرد که تعرفه های خود را بر خودروهای الکتریکی ساخت چین به شدت افزایش می دهد، پس از یک تحقیق چند ماهه که نشان داد پکن به طور غیرمنصفانه به صنعت خودروسازی خود یارانه پرداخت می کند. این اقدام هنوز موقتی است و در انتظار رأی گیری توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه نوامبر است.
والدیس دامبروسکیس، رئیس بازرگانی اتحادیه اروپا، هفته گذشته به فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد آنها تعرفه ها را تصویب کنند. این عوارض در شرکت‌ها متفاوت است، از جمله جیلی و BYD، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان، اما ممکن است برای خودروسازانی که با تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری نکرده‌اند، نزدیک به 50 درصد باشد.
به گزارش فولاد ایران، وزارت بازرگانی چین در روز جمعه با اعلام شکایت پکن از سازمان تجارت جهانی گفت که یافته های اتحادیه اروپا به طور جدی قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرده و همکاری جهانی در زمینه تغییرات آب و هوایی را تضعیف می کند. این وزارتخانه از اتحادیه اروپا خواست تا «فوراً شیوه‌های اشتباه خود را اصلاح کند» و از همکاری اقتصادی و تجاری و ثبات صنعت خودروهای الکتریکی محافظت کند.
کمیسیون اروپا گفت که جزئیات شکایت چین را به دقت بررسی می کند و طبق روال سازمان تجارت جهانی در زمان مناسب به مقامات چینی واکنش نشان خواهد داد. این کمیسیون افزود: «کمیسیون از سازگاری تحقیقات و اقدامات موقت خود با سازمان تجارت جهانی مطمئن است». دامبروسکیس از تعرفه ها دفاع کرده و استدلال می کند که این تعرفه ها "ممنوع کننده" نیستند.
شکایت سازمان تجارت جهانی آخرین مورد از یک سری اقدامات تلافی جویانه خفیف علیه آنچه که پکن آن را علیه افزایش حمایت گرایی اروپا توصیف می کند، نشان می دهد. برخی از کارشناسان تجاری چین به پکن در مورد اقدامات قوی تر هشدار داده اند که می تواند به دومین اقتصاد بزرگ جهان که در حال حاضر با رشد کندتر دست و پنجه نرم می کند، آسیب برساند.
در اواسط ژوئن، کمتر از یک هفته پس از اینکه بروکسل اعلام کرد بر محموله خودروهای برقی از چین تعرفه وضع خواهد کرد، پکن تحقیقات ضد دامپینگی را در مورد واردات گوشت خوک اتحادیه اروپا آغاز کرد، در اقدامی که صنعت کشاورزی اروپا اعلام کرد کشاورزان اسپانیا، هلند، دانمارک، آلمان و بلژیک را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برای اتحادیه اروپا، تعرفه‌های خودروهای الکتریکی بخشی از موضع تهاجمی‌تر در تجارت را نشان می‌دهد، زیرا به دنبال محافظت از صنعت خود که تابع استانداردهای زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر است، در برابر واردات ارزان‌تر بین‌المللی است. امسال، بروکسل همچنین تحقیقات تجاری را در مورد تولیدکنندگان توربین بادی و خورشیدی آغاز کرده و اقدامات ضد دامپینگ را علیه واردات سوخت‌های زیستی چینی اعلام کرده است که از هفته آینده اجرایی خواهد شد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۱۸۳
کد خبر : ۷۰,۴۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید