پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار میرود که بسته شدن پایانه فاز سوم نینگبو بیلون در اوج فصل حملونقل، تأثیرات آبشاری بر خطوط اصلی تجاری ترانس پاسیفیک خارج از آسیا و زنجیره تأمین در کل داشته باشد.
به دنبال انفجار در کشتی که شامل مواد خطرناک در یکی از شلوغ ترین هاب های بین وجهی جهان بود، ترافیک کانتینری در نینگبو متوقف شده است.
بر اساس گزارشها، انفجار روز جمعه در کشتی یانگ مینگ YM Mobility حاوی مواد پراکسید آلی بود.
این انفجار تلفات جانی نداشت اما ترمینال تا اطلاع ثانوی بسته است.
به گزارش فولاد ایران، نینگبو سومین بندر پرتردد کانتینری جهان با حجم 33.35 میلیون واحد معادل بیست فوت در سال 2023 است.
کریستین رولوفز، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Container xChange، یک بازار آنلاین کانتینری مستقر در هامبورگ، آلمان، گفت: «با این بسته شدن، بندر نینگبو دیگر عملیاتی نمیشود، و اختلالات زنجیره تامین موجود که توسط طوفان گیمی در ماه ژوئیه شدید شد را تشدید میکند.»
رولوفز گفت: اختلال در بندر نینگبو، همراه با ازدحام از پیش موجود در بنادر عمده آسیایی، منجر به بدتر شدن برنامههای اقیانوسی و تأخیر بیشتر در دسترسی کانتینرها میشود. «رولوف» در پایان صحبتهایش اشاره کرد شرکتها باید برای تغییر مسیر احتمالی محمولهها و توجه به منابع کانتینری موجود، بهویژه برای کالاهای خطرناک اقدام کنند و همواره آماده باشند.
منبع: Oilprice