به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین تامین کننده پیشرو خودروهای برقی در مکزیک

پایگاه خبری فولاد ایران- تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی که به دلیل تعرفه ها از ایالات متحده محدود شده اند، به دنبال فروش خودروهای خود به دیگر بازارها هستند. از آنجایی که مکزیک به عنوان یک نقطه داغ برای خودروهای برقی چینی ظاهر شده است، که نگرانی هایی را برای مقامات واشنگتن ایجاد کرده است.
به گفته وزارت اقتصاد مکزیک، سال گذشته، چین با صادرات 4.6 میلیارد دلار خودرو به این کشور، پیشروترین تامین کننده خودرو به مکزیک بود. حتی مشتریانی که نسبت به خودروهای برقی محتاط هستند با برچسب قیمت مقرون به صرفه جذب شده اند.
خوان کارلوس بیکر، معاون سابق وزیر تجارت بین‌الملل مکزیک، گفت: خودروسازان چینی بسیار تهاجمی وارد کشور شده اند. آنها تبلیغات بسیار خوبی دارند و محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسانند."
به گزارش فولاد ایران، برخی از سازندگان چینی خودروهای برقی، از جمله BYD، به دنبال جای پایی بیشتر در آمریکای شمالی هستند. اما مقامات آمریکایی نگرانند که این می‌تواند بخشی از استراتژی بزرگ ‌تر خودروسازان چینی برای دور زدن محدودیت‌های تجاری و ورود به بازار آمریکا باشد.
اسکات پل، رئیس اتحادیه تولید آمریکایی، گفت: «مکزیک نه تنها برای شرکت‌های چینی، بلکه برای سایر شرکت‌ها یک پلت فرم تولید جذاب است و تا حدی به دلیل دسترسی آزاد تجاری این کشور به بازار آمریکا می تواند نتیجه آن چیزی شود که در اصطلاح تجاری به آن دور زدن گفته می شود."
طبق توافق آزاد تجاری ایالات متحده-مکزیک-کانادا USMCA ، که تکرار تجدید نظر شده توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالیNAFTA  است که تعرفه های بسیاری از کالاهای مبادله شده بین کشورهای آمریکای شمالی را از سال 2018 حذف کرد، اگر یک شرکت خودروسازی خارجی در کانادا یا مکزیک تولید کند و بتواند ثابت کند که مواد اولیه از بازار داخلی تامین می‌شود، کالاها را می‌توان تقریباً بدون عوارض گمرکی به ایالات متحده صادر کرد.
در حالی که برآوردن الزامات USMCA دشوار است، سناریوی بالقوه قانونگذاران و شرکت های خودروسازی ایالات متحده را به وحشت می اندازد.
مایکل دان، مدیرعامل Dunne Insights گفت: «اگر سازندگان چینی خودروهای برقی بتوانند کارخانه های خود را در مکزیک راه اندازی کنند، قطعاً خطری قریب الوقوع برای خودروسازان آمریکایی خواهند داشت.»
کارشناسان می گویند فشار ایالات متحده، مکزیک را در موقعیت دشواری برای حفظ روابط حیاتی خود با آمریکا بدون دوستی بیش از حد با سرمایه گذاری چینی قرار می دهد.


منبع: CNBC

۳ شهریور ۱۴۰۳ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۲۴۹
کد خبر : ۷۰,۶۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید