به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آب و هوا، طبیعت و انرژی

پایگاه خبری فولاد ایران- امسال، 4 میلیارد نفر به پای صندوق های رای رفتند تا رهبرانی را انتخاب کنند که با آینده نامشخص و چشم انداز ژئوپلیتیکی غیرقابل پیش بینی دست و پنجه نرم کنند.
در همین حال، سیستم‌های آب و هوایی زمین به حالت‌های تعادل جدیدی می‌رسند. سال 2024 احتمالاً از سال 2023 به عنوان گرم ترین سال ثبت شده پیشی خواهد گرفت، زیرا ماه های تابستان رکوردهای گرما را شکست.
در این راستا، تلاش های کاهشی، مانند مشارکت بین دولت، تجارت، جامعه مدنی و بازیگران بشردوستانه برای راه‌حل‌های نوآورانه حیاتی خواهد بود.
در این زمینه، رهبران جهان برای هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحدUNGA  از 24 تا 30 سپتامبر در نیویورک گرد هم خواهند آمد. هم‌زمان، مجمع جهانی اقتصاد رهبران سیاست، تجارت و جامعه مدنی برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در نشست‌های تأثیر توسعه پایدار از 23 تا 27 سپتامبر، گردهم می آورد. گفت‌وگوهای رهبران بر موضوعات اصلی توسعه پایدار و تامین مالی متمرکز خواهند شد.
از آنجایی که زمین در معرض خطر حفظ مسیر گرمایش 3 درجه سانتیگراد، با تشدید تخریب زمین و یک میلیون گونه جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارد، یک رویکرد هماهنگ برای حفظ شتاب در انتقال مثبت طبیعت به انتشار صفر، اساسی است.
به گزارش فولاد ایران، اقدام فوری برای کاهش فاجعه بارترین اثرات تغییرات آب و هوایی ضروری است. مجمع جهانی اقتصاد برای طبیعت و آب و هوا، تعامل مهم چندجانبه را برای باز کردن منابع مالی بیشتر برای طبیعت، با سه حوزه متمرکز هماهنگ می کند: (1) جریان اصلی سرمایه. (2) حمایت از گذار بخش مالی به مثبت شدن طبیعت؛ و (3) حمایت از رویکردهای نوآورانه برای تامین مالی حفظ طبیعت. این گزارش بینش‌هایی را در هر یک از این حوزه‌ها گرد هم می‌آورد تا پیامی روشن ارائه دهد: سرمایه‌گذاری در سرمایه طبیعی ضروری، جذاب و امکان‌پذیر است. هدف آن نشان دادن راه‌های جدیدی است که در آن فناوری، افراد و مدل‌های تجاری جدید این امکان را فراهم می‌کنند و قفل مالی بیشتری را برای طبیعت باز می‌کنند.
مناطق فراتر از صلاحیت ملیABNJ ، یکی از مشترکات بزرگ باقیمانده سیاره زمین و حیاتی برای حفظ حیات بر روی زمین است و توسط توافقنامه تاریخی تحت کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها در مورد حفاظت و استفاده پایدار محافظت می شود. اقیانوس ها که دو سوم جهان را تشکیل می دهند، میزبان میلیون ها گونه ناشناس هستند و گرما را جذب می کنند و دی اکسید کربن اضافی را از جو ذخیره می کنند که برای تنظیم آب و هوا ضروری است. همچنین 90 درصد تجارت جهانی از آنها عبور می کند. آنها میزبان زیرساخت های حیاتی هستند و به امنیت غذایی جهانی کمک می کنند. با همکاری پیمان جهانی سازمان ملل، این کاغذ سفید توصیه هایی را برای حمایت از مشارکت بخش خصوصی در اجرای توافق ارائه می دهد.


منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۲ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۱۵۳
کد خبر : ۷۰,۹۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید