به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ممنوعیت نرم افزارها و قطعات چینی در خودروهای امریکایی

پایگاه خبری فولاد ایران- وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه، در اقدامی که در واقع خودروهای چینی را از بازار ایالات متحده منع می کند، پیشنهاد ممنوعیت نرم افزار و سخت افزار چینی برای وسایل نقلیه دارای اتصال اینترنتی داخلی را داد. این قانون به دنبال نگرانی‌های دولت بایدن در مورد جمع‌آوری داده‌های شرکت‌های چینی در مورد رانندگان و زیرساخت‌های آمریکایی و همچنین پتانسیل دشمنان خارجی برای دستکاری از راه دور خودروهای متصل در جاده‌های ایالات متحده است.
به گزارش فولاد ایران، این آخرین گام در تلاش گسترده تر ایالات متحده برای سرکوب خودروها، نرم افزارها و قطعات چینی است. ایالات متحده در سال جاری تعرفه های وارداتی از چین را به شدت افزایش داده است، از جمله مالیات 100 درصدی بر خودروهای برقی چینی. مقامات گفتند این قانون اساساً خودروهای چینی را ممنوع می کند.
یک مقام ارشد گفت: «فرض ما تا کنون این است که خودروهای چینی در محدوده ممنوعیت قرار خواهند گرفت. این ممنوعیت همچنین نرم افزار و سخت افزار روسیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»
بایدن در ماه فوریه دستور داد تا تحقیقاتی در مورد اینکه آیا وسایل نقلیه متصل به چین برای آمریکایی‌ها خطر امنیتی دارند یا خیر را داد. مقامات گفتند که در حال حاضر تعداد کمی خودروهای چینی یا روسی در جاده ها در ایالات متحده وجود دارد و این قانون برای خنثی کردن هرگونه تهدید امنیت ملی که ممکن است در آینده ایجاد کنند، طراحی شده است.
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: «ما در حال صدور یک قانون پیشنهادی برای مقابله با این تهدیدات جدید امنیت ملی هستیم، قبل از اینکه تأمین‌کنندگان، خودروسازان و قطعات خودرو مرتبط با چین یا روسیه در بخش خودروسازی آمریکا رایج و گسترده شوند».
دولت بایدن قانون نهایی را پس از یک دوره نظر عمومی 30 روزه پیش‌نویس می‌کند و قصد دارد آن را قبل از ترک ریاست جمهوری منتشر کند. ممنوعیت های نرم افزاری در مدل های 2027 اعمال می شود، در حالی که ممنوعیت های سخت افزاری در ژانویه 2029 یا 2030 اعمال خواهند شد.
مقامات گفتند که وزارت بازرگانی در حال ارزیابی سایر صنایعی است که ممکن است بخواهد اقدامات مشابهی در آنها انجام دهد، مانند هواپیماهای بدون سرنشین یا زیرساخت های ابری. مقامات گفتند که مقدار کم نرم افزارهای چینی و روسی در ایالات متحده، حذف تدریجی آن را نسبتاً ساده می کند، اما سخت افزارها چالش بزرگتری خواهد بود.
مقام ارشد دیگر دولت گفت که باتری های ساخت چین شامل این قانون نمی شوند. این مقام گفت: «ممنوعیت سخت افزاری فقط برای اجزای سیستم اتصال خودرو اعمال می شود.»
شرکت BYD مستقر در شنژن بزرگترین تولید کننده اتوبوس برقی در ایالات متحده از طریق تأسیسات کالیفرنیا است. این مقام گفت که BYD واجد شرایط درخواست استثنایی از این قانون است.


منبع: فایننشال تایمز

۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۱۳۷
کد خبر : ۷۰,۹۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید