به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توقف محرک های مالی پکن منجر به کاهش رشد ارزش سهام چین شد

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از اینکه مقامات پکن از معرفی محرک‌های بیشتر برای دومین اقتصاد بزرگ جهان خودداری کردند، رشد بازار سهام چین در روز سه‌شنبه کاهش یافت. شاخص CSI 300 سهام بورس‌های شانگهای و شنژن پس از بازگشایی پس از یک تعطیلات یک هفته‌ای، 10.8 درصد افزایش یافت و سپس در 5.9 درصد بسته شد.
به گفته تحلیلگران، بازارها از عدم اعلام هزینه های مالی جدید قابل توجه از سوی برنامه ریزان دولتی ناامید شدند.
به گزارش فولاد ایران، شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ پس از افزایش 11 درصدی در پنج روز گذشته، 9.4 درصد کاهش یافت که بدترین روز از اکتبر 2008 تاکنون است. شاخصHang Seng Tech  12.8 درصد سقوط کرد.
انتظارات سرمایه‌گذاران این بود که برنامه‌ریزان اقتصادی رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ جزئیات برنامه‌های خود را برای هزینه‌های مالی بیشتر به منظور تکمیل محرک‌های پولی که سهام چین را به بهترین هفته از سال 2008 رسانده بود، شرح دهند.
چی لو، استراتژیست ارشد آسیا و اقیانوسیه در BNP Paribas Asset Management، گفت که اقدامات محرک مالی که ناظران امیدوار به آن بودند، واقعاً وجود نداشت.
چشم انداز چین برای دستیابی به هدف رشد تولید ناخالص داخلی تمام سال خود، که کمترین میزان در دهه های اخیر است، امسال با شک و تردید مواجه شده است، هرچند دولت شی جینپینگ تلاش می کند تا دوباره اعتماد مصرف کنندگان و کسب و کارها را در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش دهد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۱۶۸
کد خبر : ۷۱,۱۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید