به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

در صورت پیروزی ترامپ، اعمال تعرفه ها حتمی است

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته تحلیلگران سیاسی در Piper Sandler، مشاور تجاری قدیمی دونالد ترامپ ظاهرا به مدیران پولی وال استریت می گوید که اگر نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری دوباره انتخاب شود، می تواند پس از روی کار آمدن به قدرت، اجرای طرح های تعرفه گسترده خود را به سرعت آغاز کند.
رابرت لایتیزر، نماینده تجاری سابق ترامپ در ایالات متحده، با گروه‌های سرمایه‌گذار ملاقات کرده و به آن‌ها گفته است که ترامپ می‌تواند 60 درصد تعرفه‌های بر کالاهای چینی و 10 درصد تعرفه‌های سراسری را در مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن اعلام کند.
به گزارش Inside US Trade، لایت هایزر به ستاد انتخاباتی ترامپ درباره مسائل اقتصادی مشاوره می دهد.
لایت هایزر که بازیگر کلیدی در تدوین و اجرای سیاست های تجاری دوره اول ترامپ است، همچنین به عنوان یک چشم انداز اصلی برای تعدادی از پست های ارشد در کابینه ترامپ، از جمله وزیر بازرگانی و وزیر خزانه داری، دیده می شود.
او در حال حاضر به عنوان رئیس مرکز تجارت آمریکا در اندیشکده واشنگتن، مؤسسه سیاست اول آمریکا، همسو با ترامپ، خدمت می کند. مکالمات گزارش شده لایتیزر و نفوذ آشکار او روی ترامپ، نشان می‌دهند که تعرفه‌ها برای اجرای چشم‌انداز کلی اقتصادی ترامپ اهمیت دارد.
به گزارش فولاد ایران، بسیاری از اقتصاددانان و کارشناسان مالیاتی هشدار داده‌اند که طرح‌های تعرفه‌های گسترده ترامپ باعث افزایش قیمت‌ها، کاهش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و آسیب به اشتغال در صنایع کلیدی خواهد شد.
کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا، بارها به تحلیل یک گروه مترقی اشاره کرده است که تعرفه‌های ترامپ می‌تواند معادل افزایش تقریباً 4000 دلاری مالیات برای متوسط خانواده آمریکایی باشد.
تحلیلگران نوشتند که اگر ترامپ بخواهد تعرفه گسترده 10 درصدی را به زور اعمال کند، تعجب آور نخواهد بود، او استدلال می‌کند که طرح‌های تعرفه‌ای او پول کافی برای پرداخت مجموعه‌ای از کاهش‌های عظیم مالیاتی را بدون نیاز به مصالحه یا کاهش برنامه‌های پرهزینه دولتی مانند تامین اجتماعی و مدیکر به دست می‌آورد.
در عین حال، ترامپ قول داده است که از تعرفه ها به عنوان ابزاری برای جلوگیری از رقابت ناخواسته خارجی و به دست آوردن اهرم ژئوپلیتیکی بر دیگر کشورها استفاده کند.
ترامپ بارها خواستار اعمال تعرفه پایه جهانی 10 درصدی بر واردات خارجی شده است. او همچنین خواستار اعمال تعرفه 60 درصدی بر تمامی کالاهای وارداتی چینی شده است و پیشنهاد کرده است که در شرایط خاص تعرفه های بیشتری را اعمال کند.
او همچنین استفاده از تعرفه ها را به عنوان بخشی از رویکرد هویج و چماق برای تقویت تولید داخلی پیشنهاد کرده است. ترامپ تاکید می‌کند که تعرفه‌های او باعث تشدید قیمت‌های بالای مصرف‌کننده نمی‌شود که او بایدن و هریس را عامل آن می‌داند.


منبع: CNBC

۲۲ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۹۰
کد خبر : ۷۱,۱۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید