به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تأثیر هوش مصنوعی بر سودآوری صنایع

پایگاه خبری فولاد ایران- طبق آمار، تنها 5 درصد از مشاغل آمریکایی در دو هفته گذشته از هوش مصنوعی برای تولید کالاها و خدمات استفاده کرده اند که نشان می دهد شور و شوق بازار هنوز با اقتصاد واقعی مطابقت ندارد. علیرغم این پیشرفت آهسته، هوش مصنوعی پتانسیل افزایش بهره وری در طیف وسیعی از صنایع، از انرژی گرفته تا حمل و نقل را دارد.
برای بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر حاشیه های عملیاتی، تحلیلگران تقریباً 3400 شرکت را با ارزش بازار ترکیبی حدود 90 تریلیون دلار بررسی کردند. طبق این بررسی، هوش مصنوعی می تواند در 23 صنعت از 25 صنعت، با بیشترین تاثیر بر روی شرکت های نرم افزاری و نیمه هادی ها در پنج سال آینده، به افزایش حاشیه سود کمک کند. با افزایش تقاضا، درآمدهای مبتنی بر هوش مصنوعی در شرکت های نیمه هادی می تواند 34 درصد در این دوره افزایش یابد.
در همین حال، صنایع انرژی و آب و برق می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی در موارد مختلف از جمله اکتشاف، نظارت بر خط لوله و نظارت بر محیط‌زیست، سود حاشیه‌ای را افزایش دهند.
به گزارش فولاد ایران، امروزه، شرکا های بزرگی مانند شل، جنرال الکتریک ورنوا و اشنایدر الکتریک در حال راه اندازی برنامه های آزمایشی هوش مصنوعی برای بهبود عملیات در سراسر زنجیره ارزش انرژی هستند.
در صنعت خودرو نیز انتظار می‌رود که با اتخاذ سیستم‌های تعمیر و نگهداری پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، که تصمیم‌گیری را ساده می‌کند و مشکلات احتمالی را زود تشخیص می‌دهد، حاشیه‌ سودها افزایش یابد. بر اساس یک برآورد، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند هزینه‌های بازرسی را تا ۲۵ درصد و هزینه‌های نگهداری را تا ۱۰ درصد کاهش دهند.
به طور کلی، صرفه جویی در هزینه های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به 55 میلیارد دلار در سال در شرکت های S&P 500 برسد که نشان دهنده پتانسیل گسترده این فناوری برای تغییر شکل صنایع از طریق نوآوری سریع است.


منبع: Oilprice

۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۹۳
کد خبر : ۷۱,۱۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید