به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود اقتصادی چین در مواجهه با ضعف خدمات و فعالیت کارخانه‌ ها

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس داده های رسمی منتشر شده در روز جمعه، شتاب بهبود اقتصادی در چین در اوایل سال جاری میلادی بیشتر کاهش یافته است و فعالیت در صنعت خدمات و بخش ساخت و ساز به ضعیف ترین سطح خود از دسامبر رسیده است.
داده‌های اداره ملی آمار نشان می‌دهد که شاخص مدیران خرید غیرتولیدی، که قرائت مهمی از احساسات در بخش‌های خدمات و ساخت‌وساز است، در ژوئن از 54.5 در ماه می به 53.2 کاهش یافت.
شاخص فعالیت خدمات نیز به کمترین میزان در شش ماه گذشته رسید و در ماه گذشته به عدد 52.8 رسید. بخش خدمات برای اقتصاد چین بسیار مهم است، این بخش 58 درصد تولید ناخالص داخلی و 48 درصد از اشتغال را تشکیل می دهد.
پس از انتشار این داده ها، یوان چین تضعیف شد و به پایین ترین سطح خود از نوامبر تا کنون، در حدود 7.26 در هر دلار رسید.
این ارز امسال 5 درصد سقوط کرده است زیرا احساسات در مورد چشم انداز رشد چین و همچنین افزایش شکاف بین نرخ بهره چین و ایالات متحده کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، در ماه مارس، شاخص مدیران خریدPMI  غیر تولیدی به بالاترین سطح خود در نزدیک به 12 سال گذشته رسیده بود، که با احیای مجدد فعالیت مصرف کنندگان در حالی که این کشور از سه سال قرنطینه کووید بیرون آمد، تقویت شد، اما این شتاب در ماه های اخیر کند شده است.
بانک جمهوری خلق چین برای تقویت رشد، هفته گذشته برای اولین بار در 10 ماه گذشته، نرخ های اصلی وام دهی خود را کاهش داد. بسیاری از تحلیلگران گفتند که این اقدام کافی نیست و خواستار یک بسته محرک بسیار جسورانه تر، از جمله اقدامات مستقیم برای تقویت مصرف و بازار مسکن شدند.
روز پنجشنبه، نخست وزیر لی کیانگ ریاست جلسه کابینه را برعهده داشت و گفت که دولت قصد دارد اقداماتی را برای ترویج مصرف خانگی انجام دهد. وی در بیانیه ای گفت: «اقدامات هدفمند برای تقویت مصرف خانگی منجر به رشد هزینه های مصرف کننده و بهبود اقتصادی می شود.»
لی گفت که دولت در مسیر دستیابی به هدف رشد «حدود 5 درصد» خود برای امسال است و متعهد شد برای حمایت از بهبودی اقدامات بیشتری انجام دهد.
منبع: CNN

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۴۱۶
کد خبر : ۶۶,۰۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید