به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عربستان سعودی، ایران و برزیل به دلار آمریکا پشت می کنند

پایگاه خبری فولاد ایران- صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داده است که بسیاری از کشورها در حال حل و فصل تجارت با یوان چین و کنار گذاشتن دلار آمریکا برای مبادلات فرامرزی هستند. کشورهایی مانند برزیل و ایران با پرداخت یوان چین و کنار گذاشتن دلار آمریکا در حمایت از بریکس در حال پیشروی هستند. عربستان، به عنوان کشور نفت خیز بریکس نیز با حل و فصل تجارت بین المللی با چین به یوان، مسیر دلارزدایی را دنبال می کند.
اخیراً عربستان سعودی برای کمک به روسیه در دور زدن تحریم‌های آمریکا، نفت را در سطوح بی‌سابقه از روسیه خریداری کرد و آن را وارد بازارهای اروپایی کرد. بنابراین، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه مشتاق پایان دادن به اتکا به دلار آمریکا هستند و می توانند ارز بریکس را که به زودی منتشر می شود، ترویج کنند.
الکسی موژین، نماینده روسیه در صندوق بین‌المللی پول، هشدار داد که تلاش‌های دلارزدایی از سوی بریکس می‌تواند غیرقابل برگشت باشد. وی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشورها آنها را مجبور به جستجوی ارزهای جایگزین کرده است. ارز جایگزین یوان چین است و دولت شی جین پینگ از این توسعه حداکثر استفاده را می کند.
 به گزارش فولاد ایران، ایران، برزیل و عربستان سعودی در حال حاضر به تجارت با یوان روی آورده‌اند. موژین معتقد است که روند کاهش دلار آمریکا ممکن است ادامه دار باشد زیرا کشورهای بیشتری می توانند به باند دلارزدایی بپیوندند. او گفت: "این امر یکباره اتفاق نخواهد افتاد، اما این روند آغاز شده است."
این تحولات بر دلار آمریکا فشار می آورد زیرا تعداد انگشت شماری از کشورها، از جمله متحدان، وضعیت ذخیره آن را به چالش می کشند. اگر ارز بریکس در بازارهای بین المللی قدرت پیدا کند، دلار آمریکا هیچ راهی برای تامین کسری خود نخواهد یافت. سرنوشت دلار به این بستگی دارد که اتحاد بریکس چگونه اقدامات بعدی خود را انجام می دهد.
منبع: Watcher.Guru

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۴۱۰
کد خبر : ۶۶,۰۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید