به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بعید است تورم مواد غذایی به این زودی کاهش یابد

پایگاه خبری فولاد ایران- اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس روز دوشنبه گفت ممکن است که قیمت سوپرمارکت ها همچنان در پایان سال بسیار سریعتر از تورم کلی افزایش داشته باشد. بانک مرکزی در آخرین گزارش سیاست پولی خود که هفته گذشته منتشر شد، یافته‌های جلسات اخیر خود را با تولیدکنندگان، فرآوری‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد غذایی برگزار کرد که گفتند همچنان با تورم بالاتری نسبت به هزینه‌های ورودی مواجه هستند.
به گزارش 
فولاد ایران، این تا حدی به این دلیل بود که برخی از آنها قراردادهای بلندمدت را برای تضمین عرضه در زمانی که قیمت‌های جهانی کالاها در اوج بود، منعقد کرده بودند، اما همچنین بازتاب فشار مداوم انرژی و دستمزدها بود. هاو پیل، در جلسه پرسش و پاسخ زنده روز دوشنبه، گفت که کاهش قیمت مواد اولیه مانند تخم‌مرغ و شیر می‌تواند گسترده‌تر شود، اما هیچ تغییری برای کاهش فشار از روی خانوارهای فقیرتر رخ نخواهد داد.
تورم قیمت مواد غذایی احتمالاً در پایان سال دو رقمی در حدود 10 درصد باقی می‌ماند تا اینکه در سال 2024 کاهش بیشتری پیدا کند. سطح تورم به هدف ما 2 درصد رسید. او گفت که تورم 10 درصدی قیمت مواد غذایی با این نرخ سازگار نیست.
پیل فکر می کند از زمانی که تورم شروع به افزایش کرده است، تغییر قابل توجهی در سهم درآمد ملی به دستمزد یا سود وجود نداشته است. او با بیان اینکه وظیفه سیاست پولی این است که سطح کل تقاضا و عرضه در اقتصاد را متعادل کند تا تورم را به هدف بازگرداند، گفت: "موضوع سرزنش نیست."


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۲۵۴
کد خبر : ۶۶,۵۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید